Csupán néhány év leforgása alatt a "virtuális valóság" lett az egyik legtrendibb kifejezés az egész szórakoztatóiparban. Minden sarkon feltűnik egy virtuális valóságra kihegyezett játék, viszont azoknak, akik pl. egy Twitch stream másik végén ülnek, ezeket nehéz átélni, hiszen a szemüveg képe egy monitorra vetítve nem éppen ugyanaz az élmény. Ez azért furcsa, mert a streamelt játékok szintén hatalmas húzóerővel rendelkeznek az iparban, szóval valahol adná magát, hogy valaki megpróbálja ezt megoldani. Úgy néz ki, most ez is sikerült.
A probléma megoldását a virtuális és a kibővített valóság kombinálásában kell keresnünk, ezt pedig hívhatnák akár úgy is, hogy kevert valóság. Az egész lényege, hogy míg a játékos a szemüvegen keresztül látja a világot, addig a néző egy másik szemszögből látja ugyanazt a világot, amit az eszközön keresztül látna. A megoldás a Fantastic Contraption fejlesztőitől érkezik, akik részletes útmutatót írtak az egészhez.
Szükségünk lesz egy zöld háttérre, egy kis szabad területre, valamint egy kamerára, ami lehetőleg minél nagyobb felbontású. Ezután a közvetítésre használt szoftverben már csak be kell állítanunk, hogy melyik játékbeli kamera képét közvetítsük és mehet is a stream. Nagyon jópofa látni, ahogy a játék világában valódi emberek ücsörögnek vagy lépnek kapcsolatba a játékbeli objektumokkal, remélhetőleg más játékokkal is működik majd. Nektek hogy tetszik?