Ha azt mondom, hogy a Battlefield 2042 indulása nem könnyű mehet, akkor nagyon finoman fogalmazok, és bár a játék hangulata képes magával ragadni az embert, azért a Steam értékeléseken látható, hogy a széria rajongói nem éppen elégedettek. Persze a sorozat közössége és a téma miatt érkező új játékosok egysége nem egy olyan csoport, akiket könnyű lenyűgözni, egy biztosabb lábakon álló produktumnak azért jóval jobbak lettek volna erre az esélyei.
Ezt azért a fejlesztésben igencsak tapasztalt DICE is pontosan tudja, már csak azért is, mert a franchise egyes korábbi részeinek indulása sem a hibátlan állapotuk miatt lett maradandó. Még szerencse, hogy a Battlefield 2042 egy hatalmas projekt, amelyen a stockholmi csapat mellett a Ripple Effect, az EA Gothenburg és a Criterion Games is megfeszítve dolgozik, így okkal feltételezhetjük, hogy a jövőben majd megkapjuk azt a játékot, ami a Battlefield 2042 eredetileg akart lenni, már ha egyáltalán látják maguk előtt a célt, de erről majd a hamarosan érkező tesztünkben írunk bővebben.
A Battlefield 2042 egyelőre tele van hibákkal. A felülettől elkezdve a játékmeneten át a szerverekig, a játék minden szegmense vérzik. Éppen ezért, hozzám hasonlóan sokan, egyelőre csak keresik, hogy mitől lesz majd a jövőben élvezhető a játék és ezen a minden sarkon belénk botló Battlefield pillanatok is csak egy hajszálnyit tudnak javítani.
Persze a DICE jó szülő módjára mindent megtesz azért, hogy tisztességes felnőtt legyen a gyerekből, ezért létrehoztak egy méretes listát az ismert hibákkal, amiről szépen lassan elkezdik kipipálgatni a pontokat. Ez biztosan csak sok idővel és megannyi kritikus fontosságú frissítéssel fog sikerülni.
A felsorolt hibák közül az első adagot ki is jelölte a DICE, az alábbi elemek javítására tehát a jövő hét végéig számíthatunk:
- Katonák újraélesztése és spawn: A fejlesztők azonosítottak egy hibát, ami megakadályozza egy tereptárgyhoz közel meghalt katona újraélesztését, ezzel kapcsolatban, ahogy írják: már érkezik a javítás. Egy másik ritka esetet is vizsgálnak, mikor a játékosok nem tudnak spawnolni. Ez szerintük szerver oldali hiba, ha azonban elsőre nem sikerül megoldani, más ötletük is lesz a problémára.
- UAV-1: Akik november 12. óta játszák a Battlefield Portal módjait, valószínűleg áldozatul este néhányszor a UAV-1-nek, a Bad Company 2 egyik legdurvább, távirányítású járművének. A mini helikopter az eredeti epizódban is rémálom tudott lenni az ellenfeleknek, a Portálban azonban kifejezetten idegesítő volt. Nem elég, hogy sokszor elpusztíthatatlannak érződött, még a sebzése is nevetségesen magas. Ezt a DICE is érezte, így kivették a játékból és kicsit átdolgozva kerül majd vissza a közeljövőben.
- Nem megjelenő loadout: Valamilyen furcsa hiba miatt időnként előfordult, hogy a szerverre csatlakozás után egyes játékosoknak nem jelent meg a felszerelést választó képernyő. Ezt a fejlesztők már kiküszöbölték, a javítás tesztelése pedig már zajlik.
- Kiegyensúlyozottabb járművek: Nem vagy egyedül, ha úgy érzed, hogy nincs esélyed még rakétavetővel sem egy LCAA Hovercraft vagy egy MD540 helikopter feltűnése esetén. Szerencsére a játékosok visszajelzései alapján a DICE már dolgozik a járművek kiegyensúlyozottabb működésén. Egyelőre mindkettő gyengülni fog, a jövőben azonban további módosítások érkezhetnek, amennyiben erre szükség lesz. Szerintünk szükség lesz.
Kíváncsian várjuk tehát, hogy a DICE a hibákkal foglalkozó listán szereplő elemek mellett mennyire fogadja majd meg a közösség észrevételeit azzal kapcsolatban, hogy a hibásan működő elemeken túl is sok finomhangolásra lenne szüksége a játéknak. Ezzel kapcsolatban nekünk is rengeteg mondanivalónk van, erről azonban bővebben majd a hamarosan érkező, a játék mindhárom elemét felölelő tesztünkben olvashattok bővebben.