Meg lehet kövezni, de régebben voltak olyan játékok, amikor én is inkább a könnyebb utat (értsd: cheat) választottam. Amikor nem sikerült legyőzni egy bosst vagy elakadtam egy pályarészen, inkább gyorsan áthaladtam rajta, hogy ismét a felfedezésre vagy a sztorira fókuszálhassak. Úgy tűnik többen is hasonló cipőben járnak, mint anno én, nekik viszont nem kell csalásokkal bajlódni, ennyivel szebb világot élünk most.
Azoknak a játékosoknak, akik csak a sztorira szeretnének fókuszálni és nem akarnak fejfájást egy ellenfél miatt, remek lehetőséget kínál a Horizon Zero Dawn "Story" nehézségi szintje, ami felfogható az "Ultra hard" mód ellenpólusaként. A sztori módban megnövekedik a sebzésünk, emellett az ellenfelek "szignifikánsan" kevesebbet sérülést fognak nekünk okozni. Ezt nem mi mondtuk így, hanem a fejlesztők, de nyilván mindenki érti, miről van szó, Aloy táposabb lesz, a robotok meg lufik, nagyjából ennyi.
Az 1.32-es patch nagyrészt olyan hibákat javít, amelyek a NewGame+ során kerültek a játékba, de a fejlesztők foglalkoztak azokkal a program bugokkal is, amelyek leállást okoztak.
A Horizon Zero Dawn alapjátékhoz november 7-én egy DLC érkezik, ami a The Frozen Wilds nevet kapta. A fagyos kiegészítőről részletesebben itt olvashattok, addig is lehet extra nehéz, vagy extra könnyű fokozaton élvezni a játék magával ragadó világát.