A tegnapi PlayStation Meeting egyik, rengetegszer elismételt kulcsszava volt a 4K-s tartalmak megjelenése a PlayStation platformon, amit - a helyszínen lévők számára mindenképpen - nagyon látványosan demonstráltak is. A felvonultatott játékok között ott volt a Horizon: Zero Dawn is, de egy fontos részlet csak utólag derült ki a bemutatóról.
Sok érdekes infó hangzott el az előadás utáni beszélgetés során. A showban résztvevő fejlesztők is megosztották a PlayStation 4 Próval kapcsolatos tapasztalataikat. A Guerilla Gamest a művészeti vezető, Jan-Bart Van Beek képviselte és elárulta, hogy a játékot nem renderelik 4K-s felbontásban, hanem egy kevesebb pixelből álló képet skáláznak fel egy új technológia segítségével. A különbség a legtöbb felhasználó számára fel sem fog tűnni.
A helyszíni beszámolók szerint egyébként ez így is jelentős előrelépést jelent a korábbi PlayStation 4 1080p-s módjához képest, de többször eredményez például lépcsős éleket. A beszélgetés során szóba került az is, hogy a felbontás növelése helyett a frame rate javítására lehetne fordítani az erősebb hardver képességeit, amire több játékban valóban lehetőségünk lesz. Viszont ez az opció kizárólag az egyjátékos módban áll majd rendelkezésünkre, ahogy a Naughty Dog egyik munkatársa kiemelte, a többjátékos módokban unfair előnyt jelentene a Pro tulajoknak a jobb teljesítmény, ezért ez a megoldás ki van zárva.
Mit gondoltok, ezek elfogadható kompromisszumok az új konzol esetében?