Két évvel ezelőtt jelent meg a PlayStation 4-exkluzív Horizon: Zero Dawn, ami hatalmas sikert aratott a kritikusok és a játékosok körében is. A cucc a mai napig pörög a boltok polcain, már túl van 10 millió eladott példányon.
A projekt vezetője, Hermen Hulst a mai napig kapja a hálás köszönőüzeneteket a játékért, és most elárult néhány titkot a Horizon fejlesztéséről.
A csapat már 2010-ben elkezdte prototípus tesztekben demózni a játék egyes elemeit. Ez még akkor volt, amikor a Guerilla Games nagyban dolgozott a Killzone 3 utolsó simításain. A szoftverben ekkor még Aloy-t Jammer helyettesítette, a Killzone behatoló pilótája. Aloy tökéletes arcmodelljének megtalálása komoly feladat volt. Végül úgy alakult, hogy a csapat egyik vezetője betegszabadságot vett ki, és egy reklámban látta Hannah Hoekstra alakítását. Azonnal tudta, hogy ő lesz a tökéletes alany. Aloy babahangjait egyébként meglehetősen egyszerűen oldották meg: felvették a vezető hangdizájner, Lucas van Tol 3 hónapos lányának gügyögését.
A hangokkal persze elég sok melója volt a csapatnak emellett. A Watcher hangjához például egy csivava ugatását kellett felvenniük, hogy az megfelelően vad és cuki legyen egyben. Lucas van Tol több mint 750 madárhang közül választotta ki azt a 30-at, amely végül bekerült a játékba. Mindegyik máshogy hangzik a kinti időtől és a napszaktól függően. Elképesztő részletesség és alaposság jellemezte a csapat munkáját minden téren, nem csoda, hogy a mai napig ekkora siker ez a játék.
Akit érdekel a teljes ünnepi szöveg, az látogassa meg bátran a PlayStation Blogon olvasható hivatalos posztot. Mi csak gratulálni tudunk a 10 millió eladott példányhoz, nem rossz tudat, hogy az ilyen alapos munka meghozza a gyümölcsét még egy olyan korban is, ahol folyamatosan temetik a single player játékokat.