A Google képtelen egy jól működő YouTube oldalt összehozni. Legalábbis üzleti szempontból semmiképpen. A látogatók lázadnak, mert utálják a hirdetéseket. A hirdetők lázadnak, mert nem értik, és nem tudják kiszámítani a YouTube közönségének reakcióit.
A YouTube legutóbb félmilláird buktát jelentett a Google számára, és nem úgy tűnik, hogy javulna a helyzet. A népszerű videó megosztó oldal közössége rettentő mód utálja a Google által alkalmazott hirdetési formát, míg a hirdetők nem tudják mit is kéne hirdetni. A YouTube tehát veszteséges, és nem tudni, meddig tűrik ezt el a részvényesek.
A helyzetet rontja, hogy a YouTube - ingyenességéből kifolyólag - érdekesebbnél érdekesebb helyzeteket teremt. Rengeteg gerillakampány bujkál a videók között, amiért természetesen nem fizet a hirdető, sőt volt már olyan is, hogy egy ilyen nem hivatalos gerillakampány sikeresebb volt, mint annak hivatalos társa. A szűrés gyenge minősége miatt előfordul, hogy a fizetett hirdetések között megtalálhatjuk a konkurencia videóit is, ami nem túl szerencsés. A szerzői jogokkal kapcsolatos botrányok, perek egyre sűrűbbek. Egyszóval jól tenné a Google, ha gyorsan kitalálna valamit, mert még az is elképzelhető, hogy hamarosan nem a YouTube lesz a kedvenc videó megosztó oldal, hanem például a tv.gamestar.hu :D