A Tomb Raider sorozat legendás főhősnője, aki mai napig a játékvilág egyik legikonikusabb alakja, az elmúlt hetekben pedig jócskán megfiatalodott, új külsejével valószínűleg minden eddiginél hamarabb lopja be magát a jelenleg cseperedő generációk fantáziájába. Míg nekünk az 1996-os kúpmellű Lara többnyire testünk felfedezésében segített, addig egy Draven Miltenberger nevű srácot az öngyilkosságtól tartott vissza.
Draven élete nem volt fenékig relikvia. Ahogy az az általa közzétett blogbejegyzésben is olvasható, 1999-ben, három éves korában ragadta meg először egy PlayStation kontrollerét, amit családtagjai ki sem tudtak csavarni a kezéből. Folyamatosan ingázott nagynénje, édesanyja és édesapja háza között, de egyetlen dolog biztos volt az életében: a Tomb Raider.
Életét viszont egy sajnálatos dolog keserítette meg: a családon belüli erőszak. 2000 és 2004 között nem volt alkalma játszani, de valószínűleg ez volt a legkisebb gondja. Apja elragadta nagynénjétől, majd nem sokkal később bántalmazni kezdte. Az apa nem sokkal azután, hogy újranősült, elment szolgálni Irakba, de a földi pokol tüze tovább égett: a mostohaanyuka folytatta a bántalmazást, sőt, egyik este összepakolta a cuccait, majd elvitte Dravent egy menekültközpontba, ahol általában azokkal a gyerekekkel foglalkoznak, akik megszöknek otthonról.
Az akkor tizenegy éves ifjúnak szerencsére heteken belül sikerült visszatalálnia igazi családjához, de nem tudta kiverni a fejéből kegyetlen apját. Tipikus lázadó kamaszként nem törődött semmivel, kirúgták az iskolából, úgy érezte, hogy az életének vége. Egyik nap azonban meghallotta, hogy új Tomb Raider játék fog megjelenni, mely Lara életének azon szakaszába enged betekintést, amikor még egy tapasztalatlan fiatal lány volt, aki sokkal emberibb oldaláról mutatkozik be.
Ez késztette gondolkodásra Dravent. Miután látta, ahogy Lara elköveti első gyilkosságát, ahogy megtörten, sírva rogy össze, majd pillanatokkal később feláll, és bátran folytatja útját, a fiú rájött, hogy akármi is történt az életében, akármilyen rosszul alakultak a dolgok az apjával, nem adhatja fel, képes változtatni, képes teljes életet élni. Abbahagyta az ivást, eldöntötte, hogy elvégzi az iskolát, és végső vágya, hogy a Crystal Dynamics-nél dolgozhasson.
A blogbejegyzés elolvasása után Patricia Hernandez, a Kotaku egyik újságírója emailben kereste meg a fiatalembert, aki további részleteket osztott meg történetéből. “Könnyek szöktek a szemembe abban a pillanatban, amikor kinyitottam a [Collector's Editionhöz tartozó] túlélődobozt... számomra Lara egy fiatal, tapasztalatlan nő volt, aki nem tudta mit csinál, akárcsak én” - nyilatkozta Draven.
“Amikor elkövette első gyilkosságát, láttam, ahogy elkezd sírni. Soha nem láttam még ilyet egy Tomb Raiderben ezelőtt. Le voltam döbbenve. Viszont hamar összeszedte magát, tetszett a bátorsága, főleg amikor a legjobban meg volt ijedve. Ahogy Rhianna Pratchett [a Tomb Raider 2013 vezető írója] mondta: nem lehetsz bátor félelem nélkül” - tette hozzá. Nem véletlenül lett a Tomb Raider 2013 egyik legkiemelkedőbb alkotása...
Néha nem is gondolunk bele (ahogy alighanem a Crystal Dynamics srácai sem gondoltak bele), hogy a termék, amit létrehozunk, amin heteken, hónapokon, éveken keresztül dolgoztunk, mennyire megváltoztathatja valaki életét. Szívből örülünk annak, hogy a jelenleg 17 éves Draven Miltenberger élete a jó irányba halad, és reméljük, hogy évek múltán hallunk még róla.
Nektek van hasonló történetetek? Volt, hogy egy játék (vagy akár a GameStar egy cikke) miatt elgondolkodtatok az élet nagy dolgain? Osszátok meg velünk. (Ha hosszabban szeretnétek kifejteni, leveleiteket az arena@gamestar.hu címre várjuk, így bekerülhettek a GameStar magazinba is).