Úgy tűnik, a kiadók nehezen bírják az E3-ig hátralévő néhány napot, és sorra érkeznek olyan bejelentések, amiket általában előadások során szoktak megejteni. Az Xbox június 13. 19:00-ra időzítette be Bethesdával közös sajtókonferenciáját, de már most elárult pár dolgot az Xbox Game Pass-szel kapcsolatos terveiről.
A most egyébként három hónapra mindössze 300 forintba kerülő szolgáltatás dinamikusan bővül és fejlődik, a cloud gamingnek köszönhetően böngészőből, mobilról (iOS-ről és Androidról) is elérhetjük a termetes kínálatot, heteken belül pedig a windowsos Xbox appot is elég lesz megnyitni hozzá. A Game Pass hamarosan újabb platformon fog megjelenni: az okos- és nem okos tévéket is beveszi.
Satya Nadella, a Microsoft ügyvezetője és Phil Spencer, az Xbox-divízió feje elmondták, hogy szeretnék a játékokat a lehető legnagyobb közönség számára elérhetővé tenni, mert nem a hardver és a szoftver számít, hanem az emberek.
Ennek következtében az Xbox alkalmazás a tervek szerint minden olyan tévén elérhető lesz, ami képes netre kapcsolódni, appokat kezelni. Amennyiben ezen feltételek valamelyike nem teljesül, B-opcióként lehet majd egy tévére köthető kütyüt vásárolni, ami lényegesen olcsóbb lesz egy Xboxnál, viszont csak a felhőt kihasználva érhetjük el a játékokat. Ugyancsak a felhő előnye, hogy a játékokat ki lehet majd próbálni letöltés előtt, így eldönthetjük, érdemes-e helyet felszabadítanunk, vagy nem kell ezzel vesződnünk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Lesznek továbbá újabb előfizetési szintek, hogy többen engedhessék meg maguknak a Game Pass-hozzáférést.
Közben az Xbox Game Studios 23 csapata mind dolgozik valamin, így a tervek szerint negyedévente kapunk majd legalább egy saját fejlesztésű játékot, ami természetesen azonnal elérhetővé válik az Xbox Game Pass kínálatában.
Már készülnek a háttérben az új konzolok, de ezeket várhatóan még évekig nem láthatjuk, ami érthető, hiszen az Xbox Series X és Series S mindössze alig több mint fél éve jelent meg. Ez a bejelentés viszont azért fontos, mert ebből látszik, hogy bár sokat tesz a streaming tökéletesítéséért az Xbox, azért tudja, hogy szükség lesz még hardverekre.
"A világ legerősebb, legnagyobb tudású konzoljait szeretnénk szállítani, eszközöket, amik éveken át kiváló játékokat adnak a játékosainknak, olyan játékmenettel, amilyet egyelőre el sem tudunk képzelni."
- nyilatkozta Liz Hamren, a Microsoft egyik illetékese.