Aki azt hitte, hogy a Halo Infinite régóta várt újításánál izgalmasabb hír még jó darabig nem érkezik a franchise háza tájáról, azt alaposan meglephette a 343 Industries bejelentése a vasárnapi Halo World Championshipsen. Itt derült ki ugyanis, hogy 17 évvel a megalapítása után nevet vált a stúdió, az újat még könnyebb lesz megjegyezni, és azoknak is rögvest világossá válik, hogy miben utazik a csapat, akik életükben nem hallottak még 343 Guilty Sparkról.
Az újonnan átnevezett Halo Studios berkein belül pillanatnyilag több új Halo játék is készül, ám ezeknek már nem a házon belül fejlesztett motor fogja az alapját képezni. Ennek ugyanis az az oka, hogy a Slipspace Engine egyes elemei majdnem 25 évesek Chris Matthews art director szerint, s bár folyamatosan fejlesztgette a 343 Industries, számos területen jelentős hátrányban volt az Unreal Engine-hez képest, amelyre lecserélték.
Mindez azt is jelenti valószínűleg, hogy ennek a konzolgenerációnak a hátralévő részére búcsút inthetünk a Master Chiefnek, ugyanis évekbe telik, amíg beérnek az új projektek, ugyanakkor a kutatási célból létrehozott Foundry projekt világosan mutatja, hogy mekkora látványbeli ugrásra számíthatunk a jövőben érkező Halo-játékoktól.
A döntés, hogy megválnak a Slipspace motortól, azzal az előnnyel is jár, hogy sokkal könnyebben találnak majd új fejlesztőket a Halo Studios létszámának felduzzasztása érdekében. Nem véletlenül cserélte le saját fejlesztésű motorját a múltban a CD Projekt RED (The Witcher, Cyberpunk 2077) és a Crystal Dynamics (Tomb Raider) is.