Akármilyen hihetetlen is, a világ legnagyobb videómegosztója, reklámok ide vagy oda, nem termel bevételt a Google-nek, és csak hetek kérdése volt, hogy a régóta pletykált előfizetéses modell bevezetésre kerüljön.
A nyáron valószínűleg sor kerül erre. A YouTube tegnap e-mailben tájékoztatta partnereit, hogy június 15-től megváltoznak a felhasználási feltételek, és hogy a felhasználók még több választási lehetőséget kapjanak, (a YouTube Music Key és a YouTube Kids alkalmazás mellett) bevezetik a havidíjat, mellyel reklámmentessé tehetik az oldalt. Azt, hogy pontosan mikortól lehet majd fizetni, illetve mennyibe kerül egy hónap reklámmentesség, egyelőre nem árulták el (június 15. csak az új feltételek életbe lépésének dátuma). A havidíjakból származó nettó bevétel 55 százaléka a videósokhoz kerül, nézettség függvényében, hasonlóan ahhoz a rendszerhez, ami jelenleg a reklámok esetében működik. Az e-mailt alább olvashatjátok el.
Frissítés: Mint később kiderült, a helyzet lehet, hogy még súlyosabb: a The Verge forrásai azt állítják, a csatornák tulajdonosai lehetőséget kapnak, hogy bizonyos videókat csak az előfizetők számára tegyenek megtekinthetővé. Egy hónap tagság állítólag 10 dollárba, közel 3000 forintba kerülhet.