Noha egész tűrhető kritikákat kapott, és távolról sem volt játszhatatlan vagy élvezhetetlen, az a napnál is világosabb mindenki számára, hogy a Dragon Age: The Veilguard a széria törzsrajongói helyett egy másik célcsoportnak készült, az Electronic Arts és a BioWare azonban - most már tudjuk - "enyhén" túlbecsülte ennek a létszámát, így végül a többször elölről kezdett akció-RPG a remélt eladásoknak nagyjából csak a felét teljesítette.
A következmények nem maradtak el: a kiadó leállította a játék további támogatását, majd az alaposan megnyirbált stúdió minden munkatársát (kevesebb mint 100 főt) ráállította az ötödik Mass Effect fejlesztésére, ami több mint valószínű, hogy a BioWare utolsó utáni esélye. Ha ezt is elbaltázza, ahogy a Dragon Age: The Veilguardot, azelőtt pedig az Anthemet és a Mass Effect: Andromedát, garantáltan lehúzhatja a rolót.
Nem mindenki várta meg azonban, hogy mit lép az Electronic Arts, Corrine Busche, a Dragon Age: The Veilguard egyik rendezője otthagyta a BioWare-t és a Wizards of the Coasthoz igazolt, ahol egy még be nem jelentett videójáték kreatív vezetője lett. A projekt a Skeleton Key nevű, viszonylag friss fejlesztőstúdió égisze alatt készül, amely eredetileg két játékon dolgozott, de a kiadó végül egyetlen címre fókuszálta az erőforrásokat.
Bár a készülő játékról egyelőre semmilyen konkrét információt nem árultak el, a Wizards of the Coast videójátékos részlegét vezető Dan Ayoub a The Game File-nak hangsúlyozta, hogy világépítésre, történetközpontú, egyjátékos élményekre fókuszálnak. Ezen felfogás mentén formálódik a BioWare-veteránokból álló Archetype Entertainment sci-fije, az Exodus.
Mivel Busche erős RPG-háttérrel rendelkezik, szinte biztosra vehető, hogy a Skeleton Key projektje is ebbe az irányba mutat. A titokzatos alkotás bármi lehet: új IP éppúgy, mint valamilyen Hasbro licenc adaptációja, de akár a Baldur's Gate 4 is, amire a Larian már nem vállalkozott.