E sorok írás közben döbbentem rá, hogy egy emberöltővel korábban, elsős középiskolásként találkoztam egy kis német csapat játékával. Az 1996-ban kiadott Archimedean Dynasty az akkoriban még igencsak életképes űrszimulátorok koncepcióját gyúrta át oly módon, hogy a világűr vákuumát helyettesítette az óceánok irdatlan víztömegével.
Küldetéseket teljesítettem, a kapott jutalomból jobb és hatékonyabb felszerelést vettem, és kimondottan élveztem, ahogy fürge tengeralattjárómmal szanaszét robbantottam az ellenséget. Ebből, a számomra kedves emlékből nőtt ki az AquaNox széria, amely mindössze két részt ért meg (a második 2003-ban jelet meg), majd szépen lesüllyedt a tenger fenekére azt várva, hogy egyszer csak rátaláljon valaki. Minő meglepetés, pont a kisebb stúdiókat és IP-kat porszívóként felszipkázó THQ Nordic bukkant rá.
A szériát egy újvidéki stúdió, a Digital Arrow segítségével támasztotta fel, s noha a körítés értelemszerűen korszerűbb, az Aquanox Deep Descent ugyanazt a riasztó jövőképet vetíti előre, amelyben a Föld egészét víz borítja, az emberiség maradéka pedig mit sem tanulva a múltban elkövetett hibákból, továbbra is egyik háborút vívja a másik után az erőforrások birtoklásáért.
Egyedül vagy egy négyfős csapat részeként kooperatív módban kapcsolódunk be a meglehetősen komor tónusú történetbe, és ahogy a korábbi részekben, úgy most is válogatott fegyverekkel szerelhetjük fel tengeralattjárónkat, és persze fejleszthetjük is. A kampányon túl hagyományos többjátékos módokban merülhetünk el, mint a Deathmatch és a Team Deathmatch Dogfighting.
Az Aquanox Deep Descent október 16-án jelenik meg, első körben csak PC-n lesz elérhető, és mindössze 30 eurónak megfelelő összeget kérnek érte.