Dead by Daylight, Propnight, Video Horror Society - sokáig sorolhatnánk azokat a címeket, melyek mind az aszimmetrikus PvP játékok kategóriáját bővítik. Mindnyájukat megelőzte az Evolve, ami egy sci-fi lövölde volt a 2K istállójából, a Left 4 Dead fejlesztőitől, és bukásában közrejátszott, hogy túl korán érkezett az akkor még nem elég kiforrott piacra.
A fejlesztők kétszer is megpróbálták feltámasztani a játékot, de végül beismerték a vereséget és lelőtték a dedikált szervereket. A 2018-as évben annyit lehetővé tettek, hogy azok, akiknek még megvan az Evolve a Steam könyvtárukban, dedikált szerverek nélkül, peer-to-peer alapon élvezhessék a játékot.
És a rajongók élvezik is. Az Evolve egyre nagyobb érdeklődést generál, olyannyira, hogy a 2K még a játékbeli hírek és napi jutalmak szekcióit is újraaktiválta. Érezhető a lelkesedés, a kiadó pedig hirtelen azt sem tudja, hogy mit kellene tennie.
"Izgalmas (és bevallhatjuk, hogy egy kicsit meglepő) látni, ahogy a közösség mostanában az Evolve után érdeklődik. Szerettük volna jelezni, hogy nagyra becsüljük az aktivitást, és jelenleg kutatjuk a módjait annak, hogy támogathassuk a rajongókat."
A peer-to-peer megoldás ugyan lehetővé teszi, hogy az Evolve-tulajdonosok játszhassanak egymással, de a szolgáltatás egyes részei még így is elérhetetlenek, illetve új érdeklődők nem tudnak csatlakozni, mivel az Evolve eltűnt az összes üzlet kínálatából.
Érdekes lesz figyelni, hogy a 2K hogyan adaptálódik majd a megváltozott piaci igényekhez. Olyat már láttuk, hogy valamit visszahoznak a halálból, de olyat nem, hogy ez kétszer történt volna meg.