Hirdetés

Heroes of the Storm előzetes - Genji hazai pályán aprítja az ellent

|

Márciusban nem csak a Heroes of the Storm 2.0 újdonságait mutatta be a Blizzard, hanem Genjit és az első, az Overwatchból átültetett pályát is kipróbálhattuk, ahol minden a folyamatos bunyózásról szól.

Hirdetés

Mikor néhány hete beszámoltunk a Heroes of the Storm párizsi bemutatójáról, az új tartalmak közül csupán a kozmetikai cuccokról és az azóta az éles játékba is bekerült Cassiáról beszélhettünk, pedig még két izgalmas újdonság várt minket a játék ideiglenes változatában.

Érkezik ugyanis egy újabb (immár a negyedik) hős az Overwatchból, Genjit ráadásul az FPS-ben hozzá kapcsolódó helyszínen, Hanamurán vihetjük először csatába. Az ifjabb Shimada testvér képességeit szinte egy az egyben átvette a Heroes of the Storm csapata a lövöldéből, így alap támadása és Q képessége megadja a lehetőséget, hogy három surikent vagy ugyanarra a célpontra, vagy legyezőszerűen három különböző irányba eldobjunk. Ez utóbbi lehetőség elég keveset sebez, de rendkívül messziről is eltalálhatunk vele ellenfeleket - ez Genji egyik erőssége.

A legújabb távolsági assassin ugyan egymagában nehezebben likvidálja a kifejezetten strapabíró hősöket, viszont a sebzett ellenfeleket menekülés közben is kifejezetten könnyen le tudja vadászni, sőt, akár az ellenfelek gyűrűjéből is könnyen távozhat ép bőrrel. Ugyanis az Overwatchhoz hasonlóan a Heroes of the Stormban is megvan a Deflect képessége, amivel egy ideig akármennyi sebzést kivédhet, majd tőröket dobhat vissza ellenfeleire. Ez főleg azok ellen a képességek és támadások ellen erős, amik folyamatosan, vagy gyors egymásutánban sebeznek, ugyanis nem az okozott sebzés mértéke, hanem a kivédett ütések száma alapján üt vissza.

Továbbá Genji haszna abban áll, hogy rendkívül mobilis: a kifejezetten nagy távolságot áthidaló Swift Strike mellett (ami itt is újratöltődik, ha takedownt csinálunk vele) traitje segítségével is átugorhat tereptárgyak (vagy egyes támadások) felett, így a bemutató után lejátszott meccsek közben is gyakran láthattuk a kiborg nindzsát az ellenfél hátában, ahogy éppen sebezhető gyógyítóikat és assassinjaikat aprította fel. Ultimate képességei egyaránt a masszív sebzés kiosztására mennek rá, a Genjitől megszokott Dragon Blade mellett az X-Strike-ot vethetjük be, ami sok különálló kardcsapás helyett két hullámban okoz nem kevés pusztítást.

Genji összességében hűen megőrizte az Overwatchból ismert játékstílusát, azaz idegesítő és halálos ellenfél tud lenni, de csak egy bizonyos képességszintet képviselő játékosok kezében. A Heroes of the Storm új helyszíne, Hanamura pedig tökéletesen illik az ő stílusához, ugyanis a többi csatatérrel szemben itt nem az ellenség tornyainak lerombolásán van a hangsúly. Míg az FPS japán helyszínén pontokat kell elfoglalnunk, a MOBA-ban egy payload-rendszerrel értelmezték újra.

Mivel a Towers of Doomhoz hasonlóan közvetlenül nem támadhatjuk meg az ellenfél core-ját, a bizonyos időközönként megjelenő lebegő kocsikat kell bekísérnünk egy adott pontra. Itt a szállítmányt felhasználva egy lövést adhatunk le az ellenfél fő épületére, egy lépéssel közelebb kerülve a győzelemhez, ezzel pedig az volt a csapat célja, hogy kivegyék a meccsek központjából a pusholást.

"(...) létre akartunk hozni egy olyan környezetet, ahol kísérned kell valamit és ez rengeteg teamfight lehetőségét hordozza magában. Ráadásul úgy alakítottuk ki az útvonalaikat is, hogy gyakran keresztezik egymást, ami még több lehetőséget ad az összecsapásokra"

- mesélt a Hanamura mögött álló ötletekről Tony Hsu, a játék senior producere.

Ezt a céljukat egyébként sikerült is elérniük, az új pályán játszott meccseink alatt a csapatok rendszeresen összegyűltek egy-egy payload körül és folyamatos volt a bunyó. A csatározásoknak pedig új ízt adtak a felvehető powerupok, amiket a három újfajta mercenary-típustól szerezhettünk meg.

Ezekkel felkutathatjuk a fog of warban rejtőzködő ellenfeleket, elnyomhatunk egy területre ható gyógyító képességet, vagy akár egy, Torbjörn ágyújára hasonlító defenzív löveget is letehetünk, hogy csapatunk még halálosabb legyen.

Azért a csapatoknak marad taktikai lehetőségük, nem feltétlenül kell a Heroes of the Storm legújabb csataterén folyton ötös csoportként együtt mozogniuk. Például egy-egy erőd bedöntése után a következő bekísért payload plusz egy sebzést képes leadni, ami fontos előny lehet. Másfelől az Overwatchhoz hasonlóan az ellenfél kocsija mellé állva itt is feltartóztathatjuk a szállítmányt, ezzel a taktikával is érdemes próbálkozni, kettéosztva csapatunkat. Ugyanis így azt is elérhetjük, hogy a mi csapatunk következő payloadja hamarabb spawnoljon, mint az ellenfélé, ezzel a praktikával pedig egy egész meccs alatt kifejezetten jelentős időbeli előnyre is szert tehetünk.

Hanamura tehát kicsit olyan érzést nyújt, mintha a Heroes of the Storm esszenciáját sűrítette volna egy pályába a csapat. Szinte minden fölösleges megterhelő infót eltüntettek és megmaradtak a legalapvetőbb prioritások: nyerd meg a teamfightot és teljesítsd a pálya által kitűzött feladatot. Mindeközben viszont nem butították le túlságosan a játékmenetet és elég taktikai lehetőséget hagytak az ügyesebb játékosoknak is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)