Akár az összes többi MOBA-ban, úgy a Heroes of the Stormban is védelmi attribútumok határozzák meg, hogy milyen gyorsan robbanunk fel egy csatában. A Blizzard fejlesztői egy kicsit átláthatóbbá akarták tenni az egész rendszert, mert több panasz is érkezett miatta.
Az armor ugyan nem új megoldás, de most ez lett az összefoglaló kifejezés a sebezhető/ellenálló állapotra. Ha egy képesség a múltban "Vulnerable" vagy "Resistant" hatást tett egy hősre, akkor az ezentúl armor növelés vagy redukálásként jelentkezik majd.
Armorból háromféle van: normál, fizikai és mágikus. Az alaptámadásokat a fizikai, a képességekből érkező sebzést a mágikus armor redukálja. Hogy ez mindenki számára látható legyen a játék ezentúl lila felirattal jelzi ki a mágikus sebzést, és narancssárgával a fizikait.
A Varian patch óta minden pontnyi armor 1% plusz védelmet jelentett, így minden armor pont nagyobb ellenállást jelentett az előzőnél. Hogy ne szálljanak a végtelenbe az értékek a jelenlegi redukálási határ 25, az ellenállási határ 75 pontban lett meghatározva. Vannak kivételek (pl.: Nazeebo Superstition talent, ami 30-at redukál), de ez az alap.
A legutóbbi frissítés óta a százalékos sebzés már teljesen ignorál mindenféle armort, így például a Giant Killer talent tisztán az ellenség életpontjai alapján növeli a bevitt sebzést.
A jövőben ez a rendszer komolyan felboríthatja a talent-választásokat és a hősök közti egyensúlyt, de egy sokkal érthetőbb megoldást sikerült ezzel összehozni. Az armor változtatásról és annak részleteiről a hivatalos oldalon még több infót olvashattok.