Van még potenciál a zombis témában, de a Techland úgy döntött, félreteszi a Dead Island szériát, és a kilencvenes évek szerepjátékainak fénykorába visz minket vissza, amikor a misztikus lényekkel küzdő lovagok bőrében órákon keresztül kaszaboltunk és kaszaboltunk, mígnem elfáradt a kezünk a kard súlya alatt. Akinek ebben nem volt élménye, annak azért, aki pedig már a harmincas éveiben jár, annak azért lehet különleges a Hellraid.
Újra alászállunk
Ha már egyszer az élőhalottak nem hajlandóak a felszínen maradni, nekünk kell lemenni értük a pokolba, ahol még a csontvázaknak is van elég ereje a kardforgatáshoz, ahol az oszladozó testű, egykoron dicső lovagok is üvöltve rohannak feléd, és ahol mindent köd, sötétség és vér borít. A mágiát alkalmazó szerepjátékok kedvelt színtere ez, a középkori katakombák, a leomlott várfalak, a lakatlan, mocsaras területek mindig képesek elhozni a titokzatos fantáziavilágot a nappaliba.
A történetorientált játékban négyféle kaszt kapott helyet, ezek a Warrior, a Mage, a Paladin és a Rogue. Az RPG-kben jártas gamerek nagyjából el tudják képzelni, hogy ki mire képes, de egyébként sem kell nagyban gondolkodni. Egyedül is nekivághatunk a kalandoknak, de célszerűbb még három társat találni magunk mellé, lévén a különböző képességek alkalmazásával hatékonyabbak lehetünk a harcban. A tűz, a telekinézis és a villámlás erejét kihasználva pörkölhetünk oda a nemzombiknak.
A pokol útjai kifürkészhetőek
A Hellraidben nem kószálhatunk szabadon a pokolban, de azért láncra sem vernek minket (legalábbis többnyire, a történet csavarainak egyike például ez is lehet). A küldetések során legtöbbször kötött pályán fogunk mozogni, de azért nem leszünk egy csőbe szorítva.
A játék ugyancsak a szerepjátékoktől örökölte azon tulajdonságát, hogy szintet léphetünk, képességeink fejlődnek, tapasztalatai pontjaink száma pedig egyre gyarapszik. Ugyanakkor ezzel sem fogunk órákat szórakozni, egyszerű rendszert kell elképzelni.
A grafikáért és a fizikáért a Dead Island esetében is alkalmazott Chrome Engine 5 felel, ami a fejlesztők állítása szerint könnyedén felveszi a versenyt a piacon lévő más motorokkal. Hogy ez valóban igaz-e, azt a képek alapján bárki eldöntheti magának, de mi megelőlegezzük a bizalmat a lengyeleknek.
Megjelenési dátumot egyelőre még nem tudtak közölni, lévén egy a fejlesztést nem befolyásoló, de a kiadásra már annál inkább ható problémával küszködnek: a PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra bejelentett Hellraidnek egyelőre nincs kiadója. Mivel a Techland rendelkezik a fejlesztés finanszirozásához elegendő pénzmaggal, ez egyelőre nem jelent gondot, később viszont csak valaki olyanra hajlandóak rábízni az alkotást, aki nem kíván belenyúlni. Reméljük, hogy sikerrel járnak, és a következő generációs Dying Light előtt még kapunk valami finomságot tőlük.