Idén végre megjelenik az utóbbi idők egyik legérdekesebb felfedezős indie játéka, a No Man's Sky, melyben ha minden jól megy, egy közel végtelen univerzumot fedezhetünk fel, melyet majd procedurálisan fog feltölteni a játék bolygókkal és élővilággal. Viszont most végre arról is hallhatunk egy kicsit, hogy az NPC-k hogyan illeszkednek majd bele ebbe a képbe.
Sokaknak az a legnagyobb kifogása ezzel a játékkal, hogy hiába a rengeteg felfedeznivaló, ha egy ilyen véletlenszerűen generált világot nem lehet megtölteni történettel, viszont a fejlesztők szerint erre is van tervük. Sean Murray szerint a megoldásuk remekül beleilleszkedik a játék működésébe: "Mindig is szerettünk volna valahogy frakciókat a játékba. Voltak rá ötleteink, hogy hogyan csinálnánk, de eltartott egy darabig, mire megtaláltuk a legjobb irányt."
Az egész dolog úgy fog működni, hogy ahogy utazgatunk az űrben, találkozhatunk NPC-kkel más fajokból, akik természetesen szintén procedurálisan jöttek létre. Ezek a lények mind valamilyen idegen, kitalált nyelven fognak beszélni, melyet a játékos karakternek idővel meg kell tanulnia, ahogy egyre többet hallja őket. Ehhez pedig értelemszerűen arra lesz szükség, hogy felfedezzünk, elvégre erről szól az egész játék. Minél jobban megértjük egy faj nyelvét, annál jobb kapcsolatot ápolhatunk velük, de persze ez a másik irányba is elsülhet, szóval meg kell válogatnunk a szavainkat.
Nektek hogy tetszik az ötlet? Várjátok már a játékot?