Halovány fény járja be a kerek csarnokot. Gépek zöreje töri meg a csendet: valami működésbe lép, de nemtudjuk mi az... Egy hatalmas fém ajtó nyílik ki, felfedve a mögötte rejlő sötétséget melyben egy apró vöröses fényecske bújik meg. A fojtogató füst leleplezi az égő szivart és annak bilincsbevert gazdáját. A marcona elítélt lassan bevonul a terem közepére, ahol megszabadítják láncaitól. Azonban szabadság és élet helyett, újabb börtön és biztos halál vár rá. Testét vaskos fémlapokkal borítják, hogy robosztus páncélzattal felszerelve küldhessék végső útjára, a csatamezőre... de hősünk arca meg se rezzen. Tovább pöfékel szivarjával, majd büszkén az arcunkba vágja:
"Pokolba már, épp itt volt az ideje..."
A StarCraft2 teaser videójának megtekintése után, a korábbi Blizzard játékok átvezető animációiból szerzett rutinunkkal szépen emeljük fel állunkat a padlóról, majd vegyünk egy mély levegőt: "Igen... tényleg itt volt már az ideje". Jön az új StarCraft, és azt hiszem nincs az az RTS szimpatizáns aki ne várná a készülő folytatást.Csak reménykedhetünk abban, hogy a szinte tökéletesen kiegyensúlyozott játékmenetet nem rontják el rengeteg újdonssággal a Blizzard fejlesztői, azonban mindemellett nem is egy olyan egyszerű 3D-s felújjítást szeretnénk a kezünkbe kapni, mint amilyen a Command and Conquer: Tiberium Wars lett. Szerencsére gondban van az a vállalkozó kedvű kritikus, akinek egy rossz játékot kellene említenie a Blizzardtól, hisz a cég emberei eddig nemigen nyúltak mellé. Ráadásul szinte esélyt sem adnak nekünk a kételkedésre, ugyanis a bejelentéskor levetített videóknak hála, rögtön kész tényekkel állnak elő: Ez a játék ütni fog!
Lássuk a Zerget
Talán ostorral fenyegették a fejlesztőket, miközben azok a folytatáson dolgoztak, hisz egy csöpp információ nem szivárgott ki róla az évek során. Pedig bizony, már körülbelül 2003 óta főzik a Blizzard konyháján a Starcraft 2-t, így a kóstolónak szánt kis falat, amit a Koreában tartott ünnepélyes bejelentésre hoztak, nagyonis ízletesre sikeredett. A játékmenetet bemutató alig több mint 20 perces videóban látottakat már most feltelepítené a gépére bárki, azonban a kommentátor hangsúlyozza: a látottak még nem a végleges verziót tükrözik. A videó természetesen hozza az előd játékmenetét és hangulatát, emellett kiegészíti néhány új, rendkívül hasznos egységgel, melyek különleges képességeit jól használva, könnyedén lepattinthatjuk bázisunkról a minket lerohanó Zergeket, illetve totális pusztítást végezhetünk egy Terran vagy Protoss főhadiszálláson. Az összecsapásokat látva olyan érzésem támadt, mintha egy átértelmezett "mindig van egy nagyobb hal" elmélet mozgóképváltozatát látnám, azonban ezúttal nem a méret a lényeg, így inkább a "mindig van egy másik hal ami megszivat" érvényesül.
StarCraft megfűszerezve
Leginkább a Protoss oldal újdonságait csodálhattuk meg, melyek között megtalálható klasszikus egységek okosabb változata, és néhány frissítő új különleges jármű is. Az elődből ismert Zaelot gyalogos egységeink ezúttal még hasznosabbak a lövedéket használók elpusztítására, hisz amint a közelükbe érnek, rögvest rájuk rontanak, hogy aztán Psi-pengéjükkel kivégezhessék őket. Azonban a komolyabb tűzerőt képviselő Terran Siege Tank-ok ellen már ők is tehetetlenek. Az ilyen nehézpáncélosok miatt fejlesztette ki a Protoss az Immortal-t, mely egy különleges erőpajzzsal felszerelt egység, amin nem fog a komolyabb lövedék. De ahogy a 300 filmjében látott sötét zsoldosok, úgy a Protoss "halhatatlanjai" sem szolgálnak rá nevükre amikor egy Terran Reaper alakulat kerül a közelbe, hisz pisztolyuk gyönge lövedéke nem aktiválja az Immortal pajzsát, ami így magatehetelenül hull a földre. Az emberek oldalán szereplő Reaper-ek különleges hátukra szerelt rakétapakkot is kaptak, melynek köszönhetően könnyedén leküzdhetik a magasságot, így gyorsan lerohanhatják az ellenséges bázist. Egy gyakorlott játékos gyorsan elpusztítja a Protoss Pylon-t, megakadályozva ezzel a Foton ágyuk működését. Ekkor lép képbe a Phase Prism névre keresztelt lebegő szerkezet, mellyel gyorsan, bárhol erőteret generálva tudjuk visszaállítani ágyuink működését. További újdonság, hogy erőtereinkkel nem csak védelmünket tudjuk működtetni, hanem teleportálás célmezőjeként is alkalmazhatjuk azokat, így amennyiben egy Phase Prism-et sikerül egy éppen zajló csata légterébe juttattunk, pillanatok alatt újabb alakulatokkal egészíthetjük ki sorainkat.
Különleges képességek
Ha már teleportálásról esett szó, itt van egy újabb Protoss jármű: a Stalker. A Terran Reaper-hez hasonlóan, a Stalker előtt sincs akadály: rövidtávú teleportját használva ideális fegyver az ellenség üldözésére. Azonban az ilyen nagyerejű egységek is reménytelenné válnak, mikor egy Zerg rajtaütés közepén találják magukat. Ilyenkör lép, vagy inkább lépeget képbe a Colossus, mely a mostanában divatos Világok Harcából ismert Tripod Protoss átirata. Szinte egy-az-egyben átvették a filmben látható prizmasugarakat, melyek a csatamezőt pásztázva vetnek véget a Zerglingek hányattatott sorsának. Azonban mindehhez a kis undormányoknak is lesz némi hozzászólásuk, hisz amennyiben Baneling-gé mutálódnak, a legtöbb Colossus-nak futni támad kedve. A Baneling-ek japán kamikazékat megszégyenítve áldozzák föl magukat fajukért: robbanó anyagokkal és maró savakkal megtömve hozzák egységeinkre a pusztulást. A Baneling-ek mellett még valamitől tarthatnak, az amúgy roppantul erős Colossus-ok, mégpedig a légi támadásoktól. Egy Mutalisk horda könnyen térdrekényszeríti a Protoss óriását. Ilyen esetekre való a Phoenix légijármű, melynek túltöltési képésségét használva kivégezhetünk minden közvetlen közelben lebegő ellenséget. De vigyázni kell, mert e támadásnak is megvan a hátránya. Amint ellőttük a patronunkat magatehetetlenné válunk, azaz sem mozogni, sem támadni nem tudunk egy rövid ideig, ezért fontos megtanulni miképp működik hatásosan a fegyver. Persze, továbbra sem lehetünk nyugodtak, hisz amint Terran BattleCruiser-ek közelítik meg a Phoenix-eket, elmondathatjuk velük végső imájukat. Az ilyen tömör páncélzatú Terran csatahajók megfékezésére készültek a Warp Ray-ek, melyek több kárt okoznak a célponton ha sikerül hosszabb ideig folyamatosan sorozni azt lézereinkkel. E képességének hála épületek ellen is kíválóan bevethetó a Warp Ray.
Ne zavard köreimet...
Az ördögi kör ott zárul be, amikor néhány Marine könnyedén hamuválövi a légiegységeket, hisz apróbb termetük miatt nehezebb célpontnak biznyulnak. De van még egyetlen egy egység amit meg kell említeni, ez pedig nem más, mint a legerősebb Protoss fegyver, ráadásul talán a leglátványosabb képességek birtokosa: A Protoss Anyahajó. Rengeteg nyersanyagba fog nekünk kerülni, de legénysége megszolgálja a befektetést. Olyannyira erős ez a csatahajó, hogy egyszerre csak egyet tarthatunk a kötelékünkben. Time Bomb képességét használva egy időlassító teret tudunk magunk köré formálni, melyben minden töltényalapú lövedék lelassul és megáll, a tér feloldásakor pedig élettelenül hullnak a földre. E védekező képesség mellé két támadó is dukál: Gonosz mágus módjára egy feketelyukat is megidézhetünk a közelben, mely magába szippantja ellenségeinket, illetve használhatjuk a Bolygó-repesztőt, mellyel felszánthajuk magunk alatt a földet, mindent elpusztítva ami fölött elhaladunk.
Lézerdiszkó
Ütközeteink természetesen leírhatatlanul gyönyörűek. Az egységek aprólékosan kidolgozottak, de nem csicsásak. A nagy elődben még technikailag nem tudták kivitelezni, hogy a terep interaktív is legyen a szépség mellett, azonban a StarCraft 2-ben már minden lehetséges. A videóban bemutatott pálya éppen az űrben játszódott, és a háttéret egy hatalmas bolygó töltötte be, teljesen jól érzékeltetve velünk a helyszín vadságát, hisz tulajdonképpen egy aszteroidán folyt az ütközet. A grafikát elnézve a Warcraft 3-ra jellemző kicsit rajzfilmes körítés jutott eszembe, ami kellemes látványt nyújt. Élvezet látni, ahogy a szétrobbanó légi egységek darabjaikra hullnak, majd lejtőre esve szépen egyenként csúszdáznak lefele, engedelmeskedve a gravitáció követelményeinek. Így összegezve a látottakat, ráadásul figyelembevéve, hogy a játéknak nem a végleges változatát láthattuk, azt hiszem nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a grafika terén nem lesz hiáznyérzetünk.
"Vezesd tovább Aiur fényét..."
Hangzott a Protoss vezér kérése... és a Blizzard emberei talán éppen önmaguknak címezték e mondatot. A StarCraft 2 készül és nagy elvásároknak kell megfelelnie. Rajongók millió figyelik ezentúl a fejlesztők minden mozdulatát, de mindezek ellenére reméljük nem lesz túl nagy nyomás rajtuk. Bár hatalmas és mélyen kidolgozott univerzum áll a játék mögött, a híresztelések szerint ezúttal egy kevésbé összetett egyjátékos kampányt kapunk, és egy jobban kidolgozott multiplayer-re fektetik a hangsúlyt. A távolkeleten dúló StarCraft lázt elnézve érthető a Blizzard döntése, de remélhetőleg azért tartják a színvonalat és egy érdekfeszítő történetet mesélnek el nekünk a folytatásban. A megjelenésének napja ugyan még ismeretlen, és messze van, de Koreában feltehetően ünnepnapként kezelik majd a rajongók. Várjuk hát mi is hasonló lelkesedéssel.