Hirdetés

Hatalmas világokat ígér a Ubisoft új, felhőalapú platformja

|

Alapjaiban forgatná fel a játékfejlesztést a Scalar.

Hirdetés

Már csak napokra vagyunk a március 21-én rajtoló Game Developers Conference-től, a Ubisoft pedig egy vadonatúj technológia leleplezésével hangolódik az eseményre, ami nemcsak a játékkészítés folyamatát írhatja át, de a játékosok szempontjából is gyökeres változásokat hozhat.

A Scalar fejlesztői keretrendszer a felhőbe helyezi a játékokat hajtó motorok alapvető funkcióit, elméletben korlátlan számítási kapacitást biztosítva az élmények létrehozásához. S hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Minden eddiginél nagyobb világokat, letöltés nélküli, valós idejű frissítéseket, akár több millió játékos interakciójával.

Hirdetés

A natív felhős játékok ötletét nem a Ubisoft találta fel, a finn-izlandi Mainframe Industries például évek óta dolgozik egy ilyen MMO-n. A játékot egy időben a Microsofttal is összefüggésbe hozták, a zöldek pedig állítólag Hideo Kojimával is tárgyalásban vannak egy ilyen projekt kapcsán. Vagyis ez most egész forró témának számít, a Ubisoft viszont az első szereplő, amelyik egy látványos lépést tett a megvalósítás irányába.

"Az erre a technológiára épülő játékok gyakorlatilag végtelen mennyiségű számítási teljesítményt használhatnak, hogy minden téren feszegethessék a határokat, s hogy bármit futtathassanak a hatalmas virtuális világoktól a rendkívül mély szimulációkig és környezetekig, ami korábban elérhetetlen volt."

- nyilatkozta a Ubisoft egy fejlesztőknek tartott meghívásos prezentáción. A Scalar további előnye, hogy a pillanatnyi követelmények alapján futtatja a szolgáltatásokat, így még az intenzív számítási folyamatokat is képes szüneteltetni, és később ugyanonnan folytatni. A felhőben a változtatások is valós időben léphetnek életbe, tehát ha az adott játékot bővítik valamilyen tartalommal, azt akár azonnal láthatja és kipróbálhatja az összes felhasználó.

A TechSpot beszámolója Christian Holmqvistet, a Ubisoft Stockholm technikai igazgatóját is idézte, aki ahhoz hasonlította a Scalar nyújtotta szabadság élményét, mint amikor serdülőként először kezdték használni az otthoni számítógépeiket.  

A Ubisoft fokozatosan teszi elérhetővé a technológiát azon csapatai részére, amelyek felhő-kompatibilis projekteken dolgoznak. A stockholmi fióknál már készül is egy ilyen, ám erről csak annyit árultak el, hogy a Scalar teljes potenciálját kihasználja, s hogy soha nem látott nagyságrendű élményt nyújt majd.

A vállalat később ad részletesebb tájékoztatást a Scalarről, de az biztos, hogy bőven van potenciál az elképzelésben. Kérdés, hogy valójában mennyire áll készen a technológia és a világ a natív felhős címekre, amikor még a streamelt játékokra sem harapott rá igazán a közönség. A csillagos eget karcoló hardverárak és a várólistás konzolok korában mindenesetre erősen csábító ez az utópia, még ha kicsit ijesztő is belegondolni, hogy a Ubisoft milyen mellékküldetésekkel szórna tele egy határtalan világot.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

S hogy milyen projekteket tudnánk elképzelni a felhőben? A Ubisoft live-service Assassin's Creedje, a titokzatos Infinity például a szűk marokkal mért információk alapján remek jelöltnek tűnik, ám ennek kapcsán (még) nem említették, hogy natív felhős cím lesz.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)