Nem ritka a videojátékok világában, hogy akár az első hivatalos kommunikáció előtt napvilágot lát valami egy készülő projektből, és ugyan a Rockstarnál kínosan ügyelnek arra, hogy semmi ne jusson ki a stúdió falai közül, könnyen lehet, hogy most egy régi fejlesztőjük megunta a titkolózást és alaposan kiteregetett a Grand Theft Auto VI-tal kapcsolatban.
Két héttel ezelőtt megjelent egy méretes 4Chan poszt, ami a Rockstar következő nagy játékának részleteit boncolgatta, akkor azonban úgy gondoltuk, nem éri meg írni róla, hiszen valószínűleg csak egy kis figyelmet akart magának a posztoló.
Azóta azonban több részletet is megerősítettek más, bizonyítottan megbízható források, így visszanyúltunk a júliusi poszthoz, hogy összeszedjünk nektek mindent, amit elvileg egy Rockstaros fejlesztő írt ki magából a 4Chanre. Vegyetek egy nagy levegőt, és csapjunk bele.
- A térképet Florida inspirálta, egy felturbózott Vice City + egy kisebb, Kubára emlékeztető terület.
- Egyes küldetések még Liberty Citybe is elvisznek, ide azonban csak a feladatok során juthatunk el.
- A sztori az 1970-es és 1980-as évekből építkezik, de az online része napjainkba ültetett.
- A Red Dead Redemption 2-höz hasonlóan a GTA VI sztorija is epizódokból áll majd.
- Két főszereplő:
- Olasz-amerikai férfi: napbarnított, kb. 185 cm magas, fekete, fényes haj.
- Kubai nő: fiatalon került az Egyesült Államokba, kb. 167 cm magas, fekete haj, egy kubai színésznőről mintázták.
- 97 sztoriküldetés, amiket nagyjából 60 óra alatt lehet teljesíteni az átvezetőkkel együtt.
- További 41 mellékküldetés.
- Minijátékok, szabadidős tevékenységek:
- Bowling
- Pingpong
- Tenisz
- Darts
- Úszás
- Roller Derby (görkorcsolya kontaktsport, nézzetek bele, megéri)
- Autóverseny
- Hajóverseny
- Strandlabda
- Önbíráskodó küldetések (csak a női karakterrel)
- Mozi
- Színház
- Étterem
- Randik
- Tánc (szórakozóhelyeken)
- Szörf
- Repülő iskola
- Körülbelül 311 irányítható jármű, az autók vezetési élménye a GTA IV és a GTA V között helyezkedik el.
- Minden jármű aprólékosan kidolgozott törésmodellel lesz ellátva (váz, szárnyak, kerekek stb.).
- Néhány sérülés kihatással van a vezethetőségre is.
- Teljesen új, rendkívül kifinomult MI.
- Az NPC-k saját élettel rendelkeznek, napi rutinjuk is van.
- A játékos interakcióba léphet az NPC-kkel egyszerű parancsokon keresztül.
- Az NPC-k is kereshetik a kapcsolatot a játékossal.
- Az NPC-k megjegyzést tesznek a játékos ruhájára, megjelenésére, higiéniájára, testalkatára és a közlekedési eszközére is.
- Az NPC-k másképp reagálnak a két főszereplőre, ami egyes területeken hatványozottan igaz.
- Az időjárás valós hatást gyakorol a környezetre.
- Az utakat elmoshatja az eső, a vihar pedig fákat és villanyoszlopokat csavarhat ki.
- Rossz környezeti feltételek miatt komplett területek válhatnak elérhetetlenné.
- Melegebb napokon megnő az aktivitás a partszakaszokon, az időjáráshoz az NPC-k öltözete is alkalmazkodik (rövid nadrág, bikini stb.).
- A környezet rombolhatósága jelentősen megnő, de nem lehet teljesen lebontani az épületeket.
- Az okozott károk egy idő után javításra kerülnek, ha a játékos távol marad a területtől.
- Nincs több láthatatlan, vagy fizikával nem rendelkező környezeti elem (például egy bokron áthajtáskor elhajolnak és törnek is el ágak).
- Megfelelő erővel kidönthetőek lesznek a fák (nagy sebességű ütközés, robbanás, stb.).
- Az elszáradt fű, fák és egyéb tereptárgyak gyúlékonyabbak.
- Minden épület rombolható ablakokkal szerelt, az üveg is élethű fizikát kapott, a legtöbb létesítmény pedig belülről is bejárható.
- Azok a belső terek, amelyeket felfedezhet a játékos, egyedi textúrákkal és elemekkel is rendelkeznek.
- A két irányítható karakter haja és a férfi szakálla folyamatosan növekszik (mint az RDR 2-ben).
- Ezek gondozása fodrásszal, borotválkozással, tisztálkodással és edzéssel egybekötve növeli a pozitív interakciókat számát.
- A főszereplők konditeremben fejleszthetik a fizikumukat (dzsúdó, boksz stb.).
- A túlzásba vitt gyorskaja elhízást okoz.
- A karakterek testreszabása több szintű:
- A ruhák többféle módon hordhatók, egy ing például kigombolható, a nadrág felhajtható és így tovább.
- A frizurák szintén testreszabhatók, nem csak előre meghatározott stílusok közül lehet választani, azokat tovább lehet finomítani ízlés szerint.
- Futással, úszással és egyéb tevékenységekkel is hatást lehet gyakorolni a karakterek attribútumaira.
- Az ingatlanok is testreszabhatóak:
- Mindkét karakter rendelkezik egy otthonnal, ami magasabb szinten alakítható, de mellette több ingatlant is megszerezhet, amiket kisebb mértékben ugyan, de szintén lehet módosítani.
- 62 használható fegyver.
- A fegyverek elhasználódnak, karbantartani fegyverboltban, vagy otthonunkban tudjuk őket.
- Az elhasználódás kihatással van a fegyverek működésére (például beragadhatnak).
- A harcrendszer a GTA V gyors mechanikái és a Red Dead Redemption 2 fizikája között mozog.
- Vér és közepes deformálódások is lehetségesek (direkt bozótvágó találat, közeli shotgun lövés stb.).
- 12 állandó rádiócsatorna, ebből kettő beszélgetős adó.
- Visszatér a FLASH F.M. (azonos név és hasonló zenei stílus, de nem a Vice City adójának másolata).
- Több száz licencelt zene.
- A két főszereplő tevékenysége hatással van a rádiók adására (bizonyos küldetéseket, vagy kiemelkedően nagy felfordulásokat említhetnek adásban).
Végül, de nem utolsósorban néhány további részletet is megosztott a névtelen, állítólagos Rockstar Games alkalmazott.
- A teljes térkép körülbelül 103 négyzetkilométer. (A Red Dead Redemption 2 például 75 négyzetkilométeren játszódik).
- 47 állatfaj tűnik fel a játékban.
- A férfi főszereplő testvérének van egy papagája.
- Van egy vicces utalás a Karate kölyökre, egy fazon az Anaconda Adam's Dojóból megpróbálkozik a daru rúgással, de meglövik.
- Van egy rejtett küldetéssorozat, ami egy jóképű, de furcsa fickón keresztül aktiválható. Ezt a The Night Stalker, vagy magyarul Az Éjszakai Vadász névre keresztelt sorozatgyilkos inspirálta.
- Ha a játékos nem egyedül furikázik, utasa elkapcsolhatja a rádiócsatornát, ha nem kedveli, ami éppen szól.
- Visszatérnek a hatalmas kocka telefonok a főszereplők kezeibe.
- Lesz mindenféle konzolspecifikus optimalizáció (haptikus visszajelzés, 3D hangzás stb.).
Ennyi. Nem bánnánk, ha ennek a nagy része tényleg igaz lenne, hiszen ezek a pontok nagyon izgalmas képet festenek egy esetleges játékról, de ne feledjétek, abszolút semmi sem támasztja alá a szivárogtató hitelességét azon kívül, hogy az elmúlt napokban ezt-azt más, talán hitelesebb források is megerősítettek. Na jó, egy morzsát hagytunk a végére. Ha tényleg igazat beszél a Rockstar téglája, a Grand Theft Auto VI megjelenését valamikor 2024 végére tervezik.