A Harry Potter rajongókat eddig valamiért mindig elkerülte a szerencse, ha játékokról volt szó, az eddigi négy rész ugyanis meglehetősen feledhetőre sikerült. Az Order of the Phoenixel kapcsolatban az Electronic Arts sok szép, hangzatos dolgot ígért nekünk, lássuk nagy vonalakban, mi is valósult meg ebből. Az első szembetűnő változás, hogy rengeteget fejlődött a grafika, a Roxfort végre méltó kidolgozást kapott. A különféle helyszínek, karakterek megjelenése tökéletesen hasonlít a filmben látottakhoz, így a szemfülesebbek akár a jelentősebb mellékszereplőkkel is találkozhatnak. Legyen szó akár a sötét, dohos bájitalteremről, vagy a félelmetes Tiltott Rengetegről, végre tökéletesen átélhető a varázslatos hangulat.
A legkíváncsiabban persze mindenki a nyitott játékmenetet várta, és szerencsére ebben sem kellett nagyot csalódni. A küldetések közepette nyugodtan elcsászkálhatunk ide-oda, szóba elegyedhetünk a többi diákkal is – a Roxfort titkai szépen fokozatosan nyílnak meg előttünk. Eget rengető újdonságokról persze szó sincs, de a korábbi részekhez képest így is hatalmas előrelépés történt. Az egyetlen nagyobb negatívum, ami a tesztelés első fázisában feltűnt, az a rettenetesre sikerült irányítás. A konzolos portolás minősége ebből a szempontból sajnos borzasztóan rossz, a mozgás és a varázslás is igencsak nehézkes. Az első tapasztalataink tehát nagyrészt kellemesek a Harry Potter és a Főnix rendjével kapcsolatban – a teljes cikket majd júliusi számunkban olvashatjátok el.