A csúnyán félresikerült megjelenés óta kiadott javításokkal és a hatalmas sikert aratott netflixes animével a Cyberpunk 2077 mintha belépőt váltott volna a megbocsátás földjére, így most bizonyára sokan vannak, akik izgatottan várják a játék első és egyetlen nagyszabású DLC-jét, a Phantom Libertyt.
A csomagról eddig jóformán csak annyit tudunk, hogy egy politikai/kémes thriller sztorit kapunk, amiben Idris Elba játsza majd az ügyeletes rosszfiút, hamarosan azonban több is kiderül majd a kiegészítőről.
A kiadó CD PROJEKT ugyanis nemrég tartotta meg az aktuális pénzügyi beszámolóját, melynek apropóján a Phantom Libertyről is akadt mondanivalójuk. A lengyel cég közölte a befektetőkkel, hogy a DLC-n dolgozó 340 fős csapata a végső gyártási fázisba ért. A konkrét megjelenési dátumot ugyan még nem tűzték ki, a Cyberpunk 2077 hivatalos Twitter-fiókja viszont arról posztolt, hogy júniusban több információt fognak megosztani a játékról.
Exciting news, chooms: in June we’ll start to share more information about the #PhantomLiberty expansion. Stay tuned! pic.twitter.com/AePD1pWhxP
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) March 30, 2023
A kiadó részvényeseknek szóló Twitter-profilja, a CD PROJEKT IR ugyanezt a hírt úgy osztotta meg, hogy júniusban kezdődik a Phantom Liberty marketing kampánya, vagyis a nyárral együtt a hype vonat is beindul. Mint ismert, a felhajtás ezúttal csak a PC-s és next-gen konzolos közönséget fogja érinteni, mivel a múlt hibáiból tanulva a kiegészítőt már nem hozzák el az Xbox One-ra és a PlayStation 4-re.
A többieknek viszont bőven van okuk az izgalomra, Idris Elba ugyanis korábban úgy nyilatkozott, hogy a Phantom Libertyé lesz a "valaha volt legmélyebb videojátékos történet", és azt is tudjuk, hogy a DLC költségvetése túlszárnyalja minden idők egyik legjobb kiegészítőjéét, a The Witcher 3: Blood and Wine-ét. Egyesek ebből arra következtetnek, hogy így a játékidőnek is a nagy előddel kell vetekednie. Ha valóban így alakul, akkor legalább 15-16 órányi új kaland vár minket Night City egy eddig nem látott részén.
A legnagyobb kérdés persze az, hogy a fejlesztő CD Projekt RED-nek ezúttal adnak-e elég időt a munka tisztességes befejezésére, de reméljük, hogy a vezetőség tanult is valamit az alapjáték felsüléséből.