Egy lelkes társaságnak sikerült visszafejtenie a The Legend of Zelda: Ocarina of Time forráskódját, aminek köszönhetően egy másik csapat nekiláthatott, hogy összerakja a kultikus játék PC-s portját. Fontos megjegyezni, hogy itt nem egy emulátoros bohóckodásról van szó: a Ship of Harkinian névre keresztelt projekt egy natív PC-s alkalmazás, ami a fejlesztők reményei szerint egy nap még 60 fps-es és 16:9-es támogatással is rendelkezhet majd.
A játék "nagyjából 90 százaléka kész van" a fejlesztők elmondása szerint, de ez még csak az első verzió. A srácok szeretnék extrákkal is megpakolni a portot, például egy mod rendszerrel, ami segítheti a közösséget saját kiegészítőik megépítésében.
Egy ilyen nem hivatalos PC-s port esetén az ember ugyanakkor mindig arra számít, hogy a Nintendo közbelép, de most reális esély van a jogi kalapács elkerülésére. A Harbour Masters csapata ugyanis nem használ fel semmilyen adatot az alapjátékból. A megoldás egész kreatív:
"A játék elemeit a felhasználó szolgáltatja majd, így mindenkinek rendelkeznie kell egy saját (remélhetőleg eredeti GameCube lemezből vagy N64 kazettából kinyert) ROMmal. Abból aztán a mi eszközünk kivonja a szükséges adatokat, a Ship of Harkinian pedig azokat felhasználva futtatja a játékot."
Egy meglehetősen szürke terület ez, de mivel a Harbour Masters gyakorlatilag tényleg csak egy keretrendszert kínál, így van rá esély, hogy az öltönyösök hadjárata vakvágányra fut majd. A port egyébként konkrét megjelenési dátumot még nem kapott, de a srácok reményei szerint már februárban kiadhatják az első publikus verziót.