Bár sokáig kifogott a kalózokon, végül sikerült áthatolni a Denuvo védelmén - igaz, a fejlesztő Irdeto sem állította, hogy a játékok feltörhetetlenek a megoldás alkalmazása esetén. Most néha heteket, hónapokat kell várni, mire megjelenik egy játék crackelt verziója, ami épp elég arra, hogy a kezdeti eladások jól alakuljanak - aki elég türelmetlen, fizetni fog.
Sokan támadják viszont a Denuvót azért, mert állítólag erősen terheli a gépeket, és a becsületes játékosok szenvednek emiatt. Az Ars Technicának adott interjújában igyekezett az Irdeto videojátékokért felelős ügyvezetője megvédeni a megoldást.
Steve Huin sérelmezte, hogy a játékosok nem látják a Denuvo pozitív hatásait, azt, hogy mivel nagyobb a kiadók bevétele, több, minőségi játék jöhet, és a programmal szeretnék az iparágat jobbá tenni.
Reagálva a vádakra, miszerint a Denuvo rontja a játékok teljesítményét, elmondta, hogy a független összehasonlítások pontatlanok, mivel a játékosok szinte soha nem jutnak hozzá a játékok pontosan ugyanazon verziójú, védett és védelem nélküli változatához: mire deaktiválásra kerül a Denuvo, megjelenik számos javítás is, így nem feltétlenül a program hiánya okozza a pozitív változást.
Hogy ezt bizonyítsa, a cég az általa megbízhatónak ítélt médiumoknak elküldi a játékok szinte pontosan ugyanazon verzióját védelemmel és anélkül, és reméli, a szakértők így be tudják bizonyítani az olvasóknak, hogy nem volt miért aggódniuk. A kezdeményezés indulási időpontja még nincs kitűzve.
A Denuvót a legtöbb fejlesztő korlátozott ideig licenceli, majd eltávolítja játékából, épp azért, mert ha már pár hónapig védett egy-egy cím, hoz annyi bevételt, amennyi kell a befektetett pénz megtérüléséhez - vagy nem, és akkor kár tovább fizetni a védelemért.