Valószínűleg nem árulunk el nagy titkot, ha elmondjuk, a Battlefield 2042 polírozatlanul, rendkívül sok buggal és átgondolatlan játékmechanikák tömkelegével jelent meg. Még szerencse, hogy a kezdeti magyarázkodás után az EA és a DICE tényleg nekilátott rendbe tenni a játékot. Azok ugyanis, akik bizalmat szavaztak a multiplayer lövöldének, és kifizették az árát, megérdemlik, hogy egy szépen kipofozott, funkciókban és tartalomban gazdag játékban üthessék agyon az időt a következő rész érkezéséig.
Nem titok, hogy a Battlefield 2042 eredetileg battle royale játéknak indult, az EA azonban a fejlesztés egy pontján kifarolt az ötlet mögül és visszaterelte a klasszikus Battlefield recept felé az alkotást. Ennek köszönhetően lett a végeredmény olyan, amilyen, és szorul rá arra, hogy a megjelenés óta folyamatosan javítgassa a DICE. Ennek a törekvésnek a példás jele a karakterek alapos átalakítása is.
Hiába váltak be a a Battlefieldekben a karakterosztályok, a 2042 tervezésekor inkább hősökre támaszkodó rendszert akartak létrehozni, ez viszont nem is sülhetett volna el rosszabbul. Végre a fejlesztők is elismerték ezt, ezért most a már régről ismert osztályokba sorolják a meglévő karaktereket, minek következtében a különböző szerepekhez exkluzív felszerelés-használati jogok tartoznak, ahogyan annak mindig is lennie kellett volna.
A karakterek különleges képességeik megmaradnak, egyes felszerelések azonban bizonyos osztályokhoz lesznek kötve, így nem lehet majd bármilyen csomagot összeállítani. A SOFLAM például a változtatás élesítése után kizárólag a mesterlövészek kiváltsága lesz, gyógyítani pedig csak a medicek tudnak majd.
A második szezon további újdonságokat tartogat, többek között érkezik 3 új fegyver, két első számú és egy pisztoly, továbbá két megjelenéskor is elérhető pálya (Orbital és Renewal) is ráncfelvarrást kap, ahogyan az nemrég Kaleidoscope-pal történt.