A Halo 3 sikeréhez, kvalitásaihoz kétség sem férhet. Egymillió légy nem tévedhet, tartja a mondás. Habár személy szerint még nem próbáltam ki, az még nekem is mond valamit, hogy az rekordidő alatt 300 millió USD-t meghaladó bevételt generált. Ha másra nem, arra mindenképpen elegendő, hogy felkeltse az ember figyelmét.
Így érezhetett az evangélikus egyház is az Egyesült Államokban. Egy olyan időszakot élünk meg, amikor az emberek mind nagyobb része fordul el a korábban rettegett és teljhatalmú, ma már komoly profilváltáson átesett egyházaktól. Új hívek (lelkek) meggyőzése egyre nehezebbé válik, s az egyházak kénytelenek új utakra lépni.
A fiatalabb generációk különösen nagy ellenérzést, jobban mondva érdektelenséget mutatnak bárminemű hitvilág iránt, tehát őket ott igyekeznek megfogni, ahol csak lehet. Az aktuális achilles-sarok pedig nem más, mint a videójátékok világa.
Az evangélikus prédikátorok a legkisebb mértékben sem zavartatják magukat attól a ténytől, hogy az ESRB szerint csak 17 éven felüliek juthatnának a Halo 3-hoz. Az Államok pillanatnyilag legnépszerűbb játékát beszerezve, konzolokkal és plazmatévékkel bővítették a repertoárt. Nem ritka, hogy 12 éves gyermekek keresik fel a helyi templomot, csak hogy játszhassanak egyet. A felelős személyek úgy vélik, a korhatár igazán nem akadály, ha egyszer arról van szó, hogy megismertetik a fiatal koponyákkal a jó és a rossz küzdelmét, s ráébresztik őket, hogy a játék az csak játék.
A 16 éves Austin Brown szerint egy-egy ilyen napon játszanak, majd szünetet tartanak, s ebéd közben megbeszélik a jó és a rossz fogalmának a Halo univerzumában, s a valós életben párhuzamosan fellelhető elemeit.
Kedrick Kenerly, a Christian Gamers Online szerint ez olyan, mintha együtt táboroznának, nem más, mint egy közösségbe vezető út.