Miközben a Halo alapvetően egy xboxos sorozat, a Microsoft időről időre megpróbálja a PC-seket és a mobiljátékosokat is felé csábítani; vagy csak szimplán még több élményt szeretne adni a rajongóknak. A lényeg az, hogy megérkezett a most már iOS-re is kapható Halo: Spartan Assault folytatása, a Spartan Strike, mi pedig nem is lehetnénk ennél elégedettebbek.
A Spartan Strike többek között azért is jó, mert azoknak is szól, akik még soha életükben nem játszottak Halo játékkal. Nem kell ismerni az előzményeket; egy szimulációban veszünk részt, amivel a Spartan-katonákat készítik fel a különböző szituációkra. Nekünk is egy Spartant irányítva kell leküzdenünk a földönkívüliek (Covenant és Promethianok) hadait, rövid, nagy kihívást kínáló pályákon, fegyverek és járművek használatával. Nem elég, hogy alapvetően kemény ellenfelekkel kell szembenéznünk, a frissen debütált Watcherek képesek újraéleszteni őket, és ha nem vigyázunk, hamar kifogyhat a lőszer. A Spartan Strike-ban egy kicsit többet kell taktikázni, mint a Spartan Assaultban, de ez egyáltalán nem probléma, sőt.
A játék tehát, annak ellenére, hogy egy dual-stick shooter, nem az ész nélküli hentelésről szól, viszont ha mégis arra kerül a sor, számos fegyvert és képességet használhatunk, nem csak saját arzenálunkból, az ellenfelekéből is. A legjobb persze megint a Warthoggal és más járművekkel száguldozni.
Egyszer mindenképp érdemes végigjátszani, de az újrajátszhatóság itt most az online coop hiányával egy kicsit sérül (viszont ha már a hiánynál tartunk: nincs mikrotranzakció sem). A játékot magát körülbelül négy óra alatt lehet végigvinni, és ha elég ügyesek vagyunk, feloldhatunk még öt extra pályát az alap húsz mellé, de ha mindennel végzünk, akkor is érdemes az élmények miatt visszatérni.
A Spartan Strike kiemelkedő, minden Halo-rajongónak és nem Halo-rajongónak szinte kötelező beszereznie, még akkor is, ha a Spartan Assault kimaradt. De tudjátok mit? Legyen inkább mindkettő, akkor biztos, hogy könnyebben kihúzzátok a Halo 5: Guardians megjelenéséig.