A DICE 2017 konferencián a 343 Industries vezetője, Bonnie Ross is részt vett, előadásában pedig hosszassan beszélt arról, hogy mit sikerült megtanulniuk, mióta átvették a Bungie-tól a Halo játékok fejlesztését.
Az osztott képernyős kooperatív mód mindenképpen a legelső Halo egyik legizgalmasabb opciója volt, így hatalmas csalódás volt, amikor kiderült, hogy a Halo 5: Guardiansból technikai okokra hivatkozva kimarad ez a lehetőség. A 343 Industries is érezte, hogy ezzel rendkívül nagy fájdalmat okozta a sorozat régi rajongóinak, így Ross az előadása közben kijelentette, sőt, hangsúlyosan kiemelte, pirossal ráhímezte a takaróra is, hogy innentől kezdve minden FPS játékukban lesz osztott képernyős mód.
Ross arról is beszélt, hogy a történetmesélés terén ezután inkább szeretnének a transzmédiát (tehát a kiegészítő könyvekre, képregényekre, kisfilmekre, stb.) felhasználni arra, hogy a sztori nagyját elmondják:
"Néha úgy gondolom, hogy egy kicsit túl sok sztorit zsúfolunk bele a játékainkba, szóval az elkövetkező Halo epizódokban egy kicsit egyszerűbb lesz a történet és inkább a többi médiumot használjuk arra, hogy mélyebb történeteket meséljünk el."
Utóbbi mondjuk igen érdekes, ha figyelembe vesszük, hogy sokan pont a papírvékony és közepes történetet tartották a Halo 5: Guardians egyik leggyengébb pontjának, de persze ebben sincs azért egyértelmű konszenzus, szóval meglátjuk, mit hoz a jövő a sorozat számára.
Ti mit gondoltok? Mivel lehetne igazán felfrissíteni és jó irányba terelni a sorozatot?