Míg a széria indulásakor a konzolos FPS-ek királya volt a Halo, mára talán kicsit megkopott Master Chief páncélzatának fénye. A 343 Industries persze mindent megtesz, hogy visszahozzák az egykori rajongók lelkesedését, sőt, néhány újdonságot már a Halo 5: Guardians multijában is kipróbálnak.
A széria minden korábbi részében, főleg a többjátékos módban a játékosok eszköztárának részét képezte a mozgásérzékelős radar, de ezt az ötödik részre kicsit átalakította a 343. Ez sok játékosnak nem tetszett, így a következő Halo FPS-ben valószínűleg tovább finomítanak a rendszeren. Ennek egy előzetes változatát próbálják ki a Guardians egy új playlistjében, amiben a radarunk csak a hangtompító nélküli fegyverek elsütése, vagy egy Spartan-képesség használata esetében mutatja majd meg az ellenfeleket, cserébe a mostani rendszer 18 méteres hatótávja helyett akár már 25 méter távolságból is.
Ugyan ez elsőre egy viszonylag kis változtatásnak tűnhet, az elkövetkezendő Halo játékok szempontjából kifejezetten fontos tényező lehet és további taktikai mélységet kölcsönözhet nekik, mennyi információ áll a játékosok rendelkezésére az ellenfeleik helyzetét illetően. Hogy milyen az új, köztes állapotot képviselő radar, azt március 9-étől próbálhatjátok majd ki a Proving Grounds nevű playlistben, legalább egy hónapig. Ezt követően a játékbeli statisztikák mellett a 343 Industries a fórumos visszajelzéseket is átolvassa majd, így itt is érdemes lesz kifejteni a véleményeteket.