A World of Warcraft tokenje egy könnyen vitatott funkció, de a koncepció meglehetősen ártatlan. A dolog lényege az, hogy a játékosok vásárolhatnak valódi pénzért (nálunk 20 euróért) egy WoW Tokent, amit eladhatnak a játékbeli aukciós házban, hogy cserébe aranyat kaphassanak.
Ennek a mértéke erősen változó, de a lényeg, hogy az így eladott tokeneket a többi játékos megvásárolhatja aranyért, és beválthatja a tokent 13 eurónyi Battle.net kreditért. Azzal a kredittel aztán vásárolhatunk 30 napnyi WoW játékidőt, vagy félretehetjük azt játékokra, hátasokra vagy akármi másra.
A rendszer alapvetően biztosítja, hogy a nem időmilliomos, de pénzben gazdag játékosok vásárolhassanak aranyat, a kevésbé tehetős, viszont időben gazdag játékosok pedig arannyal vásárolhassanak játékidőt. Ennek van több hátrányos hatása is a játékbeli gazdaságra, de a legnagyobb probléma, hogy botok is képesek így fenntartani az előfizetéseiket és a rendszerben történő részvétükkel folyamatosan emelik a WoW Token árát. A Blizzard erre egy picit fájdalmas megoldással állt elő.
Azok a World of Warcraft játékosok, akik 2017 óta nem vásároltak valódi pénzzel játékidőt, most kénytelenek lesznek egy hónapnyi előfizetést leszurkolni. Ha ezt nem teszik meg, úgy nem tudnak majd WoW Tokent vásárolni. Amennyiben a tranzakció végbement, úgy minden folytatódhat az eddigi rendben.
Egy hónapnyi World of Warcraft előfizetés nem a világ, pláne, ha valaki majd 6 évig "ingyen" élvezte az MMO-t, és ez a folyamat segíthet kiszűrni a kártékony fiókokat. Ettől függetlenül valakinek nagyon fog fájni az a 13 euró, nekik pedig kellemetlen napjuk lesz.