Aki csak kipróbálta a szerkesztőségünk tagjai közül, nem győzött áradozni arról, milyen remek élmény a Days Gone, miközben értetlenkedett, hogy a nemzetközi sajtó képviselői miért húzták a szájukat. A játékosok körében jóval kedvezőbb fogadtatásra talált a Deacon St. John karaktere és a köré felhúzott kaland is, nem kerestek folyton csomót a kákán, inkább megpróbálták élvezni a játékot, és jobbára sikerült is nekik.
Miután egyáltalán nem alakultak rosszul, biztosra vettük, hogy a Bend Studio esélyt kap arra, hogy továbbcsiszolja a játékmenetet a majdani folytatásban. Erre engedett következtetni az is, hogy némi extra törődésben részesült a játék PS5-ön, plusz nehezen tudtuk másként értelmezni a Days Gone PC-s bejelentését, mint kedvcsinálót a titokban készülő második részhez. Aztán ledobta a Bloomberg az atombombát.
A jellemzően igencsak jól értesült Jason Schreier belsős forrásoktól szerzett tudomást arról, hogy 2019-ben, közvetlenül a Days Gone megjelenését követően hiába lobbizott a Bend Studio a folytatásért, a PlayStation üzletág vezetősége hallani sem akart arról. Alapvetően két kifogást hoztak fel: túl hosszúra nyúlt a fejlesztési idő (pedig bő négy év nem olyan ritka az AAA szegmensben), de ami még nagyobb baj, nem kapott kiemelkedő értékeléseket a játék.
Emiatt a stúdió egyik részét ráállították egy Uncharted játékra (a Naughty Dog felügyeletével), a másiknak pedig be kellett segítenie egy, a Naughty Dog berkein belül formálódó multiplayer projektbe, ez utóbbi nagy valószínűséggel a The Last of Us: Part II többjátékos módja. Mindezek hatására két kulcsfigura is távozott, akik pedig maradtak, attól tartottak, hogy szervezetileg beolvasztják őket a nagyobb és ismertebb testvérstúdióba, ezért azt kérték, hogy dolgozhassanak valami máson az Uncharted helyett. Ebbe Schreier szerint belement a Sony, így most egy saját projekt tölti ki a Bend Studio fejlesztőinek idejét, amiről egyelőre csak annyit tudni, hogy nem a Days Gone 2 (vagy bárhogy is hívták volna a folytatást.)