Az IGN.com újságírója leült beszélgetni a H1Z1 fejlesztéséért felelős Daybreak menedzserével, Anthony Castoroval, aki elég egyértelműen kifejtette véleményét a PlayerUnknown's Battlegrounds sikere kapcsán.
"Nem lenne ma PUBG, ha nem lett volna H1Z1."
Anthony szerint még bőven van hová fejlődnie a műfajnak, és a PUBG sikere számukra is új lehetőségeket nyit meg, de azt azért szeretné, ha mind tudnánk, honnan indult ez az egész. A menedzser szerint a PUBG csapata csak gyorsan rákapott az ötletre, amit a H1Z1 formált annak idején. Szerinte a Daybreak volt az első cég, amelyik meglátta a műfajban a lehetőséget, és tökéletesítve piacra dobta.
"Tiszta sor, hogy a PUBG csak egy gyors reagálás volt. Fogtak egy létező motort, találtak valakit, aki már dolgozott ilyesmin, elfogadhatóan megvalósították, aztán mi történt? Kiderült, hogy a Battle Royale mód tényleg szórakoztató."
Anthony szerint a PUBG felépített egy külön játékot az ötletre, így könnyebben adták el, mint ők, akik a H1Z1 zombis túlélős alapjaira építették a King of the Killt.
Brendan "PlayerUnknown" Greene, aki eredetileg megalkotta a Battle Royale módot az ArmA-hoz, és később a PUBG kreatív vezetője lett, a H1Z1 csapatában is benne volt, ahol segített tető alá hozni a KotK módot, és sokat tanult a játékfejlesztésről.
"Brendan rengeteget tanult, amire szüksége volt, mert nem csinált azelőtt forgalmazható játékot, csak modokat. A fejlesztői munkából rengeteget szedett itt magára, és leginkább ezért mondtam azt, hogy nem lenne ma PUBG, ha nem lett volna a H1Z1."
Amikor az interjúztató arról kérdezte Anthonyt, hogy nem fél-e a PUBG erejétől, azt válaszolta, hogy inkább csak lehetőségeket lát annak kitörő sikerében. Mi csak jól járhatunk azzal, ha a versenynek köszönhetően több kiváló Battle Royale játékot kapunk majd.