Az úgynevezett online casual, vagyis hobbi szinten űzött online játékok egyre nagyobb teret hódítanak. 2008-ra a teljes piac 30%-át az ilyen egyszerű, unaloműzésre használt játékok teszik majd ki Kínában. Mindehhez hozzájárul az internet kávézók gyarapodása is.
A casual játékok mellett azonban az MMORPG-k még mindig előnyt élveznek. A nagyobb címek évente 80 millió dollár bevételt is hozhatnak az országban. A tanulmány szerint egyébként a játékok azért is ennyire népszerűek ebben a térségben, mert nagyon kevés más típusú szórakozási lehetőség kínálkozik a lakosok számára. A játékok térhódításának növekedését az is elősegíti, hogy a gyors ütemű fejlődésnek hála a fejlesztési és egyéb költségek 20-40 százalékkal visszaszoríthatók lesznek néhány éven belül.
Gyorsan gyarapszik a kínai játékpiac
Egy százhúsz oldalas tanulmányt adott ki a Pearl Research kutatóintézet a kínai játékpiac jövőjéről, ideértve az online, illetve a dobozos PC-s és videojátékokat is. Az előrejelzés szerint 2008-ra 1,3 milliárd dolláros üzlet lesz Kínában ez az iparág.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés