A Gwent: The Witcher Card Game még mindig a nyílt béta fázisában van, így még mindig eszközölhet rajta komoly változásokat a CD Projekt csapata. Ezt pedig meg is teszik, a hét elején kiadott Midwinter frissítés például számos jelentős átalakítást hozott a több mint száz új kártya mellett. A hardcore rajongók viszont soknak egyáltalán nem örülnek.
Vannak viszonylag egységesen elfogadott változtatások, a paklikészítő és a kártyagyűjteményünket tartalmazó menük egyesítése és leegyszerűsítése például senkinek nem okozott problémát. A Gwent: The Witcher Card Game rajongói viszont nem tudták nem észrevenni, hogy számos korábbi kártya is megváltozott, nem mindig az előnyükre. A csapat számos kártya különleges hatásait átalakította, ami szinte minden esetben a leegyszerűsítésüket jelentette. A leggyakrabban felhozott példa a Clan Hunter kártya, ami korábban erősebb lett, ha megsebeztek egy mellette lévő kártyát, ehhez képest most egyszerűen öt sebzést okoz egy ellenséges egységnek.
Ez a változtatás ellehetetlenített egy korábban működő stratégiát, amiben saját egységeink megsebzésével erősíthettük fel az egységet (igaz arra is rámutattak néhányan, hogy más, hasonlóan komplex lapok gyakran játszhatatlanul gyengék voltak). Emellett feltűnhetett, hogy az egységet korábban Clan Bokvar Hunternek hívták, a nevek hasonló leegyszerűsítése pedig szintén kifejezetten szúrja sokak szemét. Szerintük azzal, hogy a Gwent elhagy egy csomó, a szélesebb Witcher univerzumra utaló fogalmat a kártyák nevéből, túl sokat eldobnak a játék egyéniségéből, ami sokak számára pont a Witcher kártyajáték legnagyobb vonzereje volt.
Emellett a játékmenetben is hasonló változások érkeztek, a játék sorrendszere nagyban átalakult abban, hogy egy sorba csak kilenc egységet játszhatunk ki, viszont mindegyik ilyen kártya "agilis" lett, azaz mostantól nincs megkötve a kezünk, a játéktér mely részére játsszuk ki őket. A Gwent: The Witcher Card Game új lapjai között ráadásul sok olyan akad, aminek a hatása véletlenszerű - például random lapot húzhatunk velük egy adott kategóriából -, ami szintén nem volt igazán jellemző a CDPR játékára. A kezelőfelület esztétikai átalakításaival együtt pedig sokaknak az a benyomása, hogy a Gwent túl agresszívan nyit a szélesebb közönség - és potenciálisan a mobil platformok - felé, eközben pedig túlságosan hasonló lesz a Hearthstone-hoz.
És mivel sokan pont azért választották a Gwentet, hogy egy, a Blizzard játékától gyökeresen eltérő élményben lehessen részük, ez a már most meglévő tábornak nem túl jó jel. A kifejezetten morcos hangulatot természetesen a CD Projektnél is érzékelték, válaszul az alábbi posztot írta a közösségi menedzserük.
"Előre éreztem, hogy a Midwinter frissítés sok vitát szít majd. Helyes! Köszönjük, hogy ilyen sok lelkesedéssel fogalmazzátok meg a gondolataitokat,ez a fajta szenvedély az egyik kedvenc dolgunk a közösséggel kapcsolatban.
Mielőtt elmennénk, hogy egy kis időt a családunkkal töltsünk az ünnepek alatt, el akartam mondani, hogy látjuk, mit írtatok nekünk - a jó és a rossz dolgokat is. Tudjuk, kinek készül ez a játék és konkrét terveink vannak a Gwenttel, tudjuk, merre szeretnénk vele haladni, illetve hogy ennek az útnak a módosítása a ti visszajelzéseitek alapján elengedhetetlen a játék sikeréhez.
Kérünk, továbbra is küldjetek visszajelzéseket, de egyben - ha kérhetjük - próbáljátok más szemszögből is megközelíteni a dolgokat. Nehéz elfogadni, ha megváltoztatnak valamit, amivel kapcsolatban szenvedélyes vagy, de olykor ezek a változtatások jót tesznek majd hosszú távon."
Jövőre megtudjuk, mennyire tud majd megbékélni a hardcore közönség a némileg megváltozott iránnyal.