A 2008-as Games Convention számtalan izgalmas látnivalója közül is kiemelkedik egy játék, amellyel kapcsolatban egyik szemünk sÃr, a másik pedig nevet. SÃr azért, mert a PC-s megjelenésre hosszú hónapokat kellett várnunk (és a várakozásnak még nincs is vége), és nevet azért, mert cserébe szebb grafikájú, és érdekes újdonságokkal tarkÃtott játékot kapunk. Élesebb kép, több multiplayer lehetÅ‘ség, visszajátszás, montázs. Jön a GTA IV PC-re!
Amerikába jöttem
Niko Bellic története a monitor elÅ‘tt ülve sem lesz más, sÅ‘t, egészen konkrétan ugyanazt a sztorit kapjuk majd, mint amit a konzolos közönség láthatott. A szerb srác a háborús kalandjai után a lehetÅ‘ségek hazájába, Liberty Citybe látogat unokaöccséhez, hogy szerencsét próbáljon, és persze elkapjon néhány fószert, akiket el kell. A Rockstar a GC-n a Four Leaf Cover cÃmű pályát demózta, amely illeszkedik a játék sztorijába, de eközben egy legendás jelenetet dolgoz fel a Heat cÃmű filmbÅ‘l (magyarul SzemtÅ‘l Szemben néven futott), ahol a bankrablók akciójuk után hatalmas lövöldözésbe keverednek a kiérkezÅ‘ tömegnyi rendÅ‘rrel, majd az utcán csatározva próbálnak meglógni a helyszÃnrÅ‘l. A játékban tulajdonképpen ugyanez zajlik, a konzolverzióhoz képest azzal a különbséggel, hogy jobban néz ki annál. A grafika a jelenlévÅ‘ fejlesztÅ‘k szerint 2560 x 1600 pixeles felbontásig húzható, és - amint az óriási plazmatévén jól kivehetÅ‘ volt - a textúrák igen részletesek, a környezet és az effektusok pedig igen hatásosak lesznek. Ez már csak azért is fontos, mert az egyébként sok kritikustól kereken 100%-os értékelést kapott játék kapcsán korábban sokan felvetették, hogy a felbontás bizony elmarad az elvárható 1080P, vagyis Full HD minÅ‘ségtÅ‘l. PC-n tehát ez várhatóan másként lesz. Persze a Games Convencion-ös prezentációban elÅ‘bukkanó grafikai bugok azért némi óvatosságra intenek minket.
A kiállÃtott build hibáival kapcsolatban - biztos, ami biztos - megjegyezték, hogy a megjelenésig hátralévÅ‘ idÅ‘szak biztosan elég lesz a problémák kiküszöbölésére. A prezentációhoz azért hozzá kell tenni, hogy - bár a játék természetesen támogatni fogja a billentyű és az egér kezelését - mégis Xbox 360 kontrollerrel mutogatták, ráadásul a játékon belül is a konzol irányÃtópadjának ikonjai voltak láthatók, ami sokakban azt a gyanút keltette, hogy tulajdonképpen egy Microsoft konzolról fut az anyag - még akkor is, ha a háttérben ott zúgott a játékot valójában futtató PC.
Play/Record
A grafikai változások mellett persze a GTA IV novemberben érkezÅ‘ verziójában egyéb extrafunkciók is lesznek, amelyek a többi játékplatformon még sehol sem voltak. Talán a legizgalmasabb a visszajátszás, amely a játék elsÅ‘ pillanatától kezdve (elÅ‘zetes beállÃtás, vagy a record gomb megnyomása nélkül) lehetÅ‘vé teszi, hogy a legutóbbi 30 másodperc akcióit visszanézzük. Ennek akkor vesszük majd hasznát, ha egy látványosabb lövöldözést, robbanást, vagy irgalmatlan ütközést, ugratás pillanatait szeretnénk megörökÃteni, ugyanis a kedvenc felvételeinket rögzÃteni is tudjuk majd. SÅ‘t! A játék tartalmaz egy szerkesztÅ‘módot is, ahol jeleneteinkbÅ‘l összevághatunk egy igazi kis műalkotást, és az elkészült anyagra különbözÅ‘ filmes effektusokat is rámaszekolhatunk. Végül pedig, hogy még teljesebb legyen a kép, meg is oszthatjuk az elkészült matériát az interneten a Rockstar Social Club-ban, ahol bármely érdeklÅ‘dÅ‘ megszemlélheti azt. Cool.
Szintén fontos újdonságot jelentenek a multiplayerrel kapcsolatos változások, amelyek értelmében több új játékmódot is bekapcsolnak, és emellett lehetÅ‘séget adnak a felhasználóknak arra, hogy a konzolok esetében támogatott 16 játékosnál többen is összegyűljenek egy-egy meccsre. Ezzel kapcsolatban elárulták még, hogy tervezik a szerverkeresÅ‘-rendszer újragondolását is, ami a gyakorlatban egy filterezett keresési mechanizmus beépÃtését jelenti majd. Ha például olyan pályán játszanánk, ahol csak egy bizonyos fegyvertÃpus engedélyezett, akkor az opciók között módunk lesz beállÃtani ezt, értelemszerűen a többi hasonló kritériummal egyetemben. Ez önmagában persze nem tűnik akkora újÃtásnak, inkább amolyan szükséges hibajavÃtás, de a többjátékos móddal kapcsolatban egyes források szerint várható még egyéb újdonság is.
Jelenleg a Rockstar a bugok kijavÃtásával és az emlÃtett módosÃtások finomhangolásával van elfoglalva, ami elÅ‘revetÃti, hogy a fejlesztÅ‘csapat háza táján a következÅ‘ három hónapban sem lesz majd tétlenség és lazsálás.