Immáron ez a harmadik év, hogy az utolsó napokban a szerkesztőség tagjai tartanak egy kis visszaemlékezést. Nálunk teljes mértékben igaz, hogy utolsókból lesznek az elsők, így most a kicsit későn érkező daev elmélkedéseit olvashatjátok jóról és rosszról, örömről és bánatról, házasságról és annak megtöréséről (na jó, ezen utolsó kettőről nem).
Tavaly, az év vége fele nem is volt olyan cikkem, tesztem, vagy előzetesem, amiben ne írtam volna le, hogy "jó,jó, de majd 2013-ban...". Lényegében igazam lett, de nem azért, amire akkor gondoltam és nem úgy, ahogy számítottam rá. Na jó, nem lett igazam. Számomra ez volt az első év, amit szinte teljes egészében a GSO emészthetett fel, eddig ide-oda csapongtam a GameStar berkein belül, ami ugyan jó móka, de HP-val ez a főszerkesztő/főszerkesztő-helyettes cucc nagyon jól működik. Legalábbis azt hazudja, én meg hiszek neki, mert mindenkinek kényelmesebb így.
- Mi volt a legnagyobb 2013-as csalódásod?
Csalódásból szerencsére most nem volt túl sok idén, de én az a fajta naiv gamer vagyok, aki még túlságosan lelkesedik minden hülyeségért, aztán felsül, amikor nem azt kapja, amit várt. Igazából csak apróságok maradtak meg bennem. Amikor az E3-on a Naughty Dog bejelentette az Uncharted 4-et (NOT!!!), vagy amikor a Ubisoft eltolta a Watch Dogs-ot és ezzel törölte az ünnepek alatti programomat. Számomra igazából a next-gen konzolok is csalódások voltak, mert én leszarom, ha csúnya a gép, tőlem aztán órákat cukrozhatják a taknyot a streamelési lehetőségekkel és hangirányítással, engem csak a játék érdekel. Na, az nincs. Igen, tudom, hogy ezek megjelenési címek, viszont mindkét cég exkluzívjai harmatgyengék, számomra pedig csak a kontent adhatja el őket.
- Mi volt a legjobb 2013-as élményed?
Ez volt az az év, amikor Julcsival és Pacával karöltve segítettünk beindítani a GameNightot, ami alig fél évvel később már több mint 200 játékos havi programjává vált. És most a játékoson van a hangsúly. A GameNight már nem egy GameStaros rendezvény, hanem egy gamer rendezvény, ami egy kicsit összehozza az indokolatlanul szétzilált magyar játékostársadalmat. Ez volt az az év is, amikor Sirius barátommal elindítottuk a GameStart végigjátszás-sorozatunkat és a zseniális The Last of Us-tól a „harmadszorra de nagyon fáj már" Splinter Cell: Blacklistig végigtoltunk egy csomó játékot. Hibátlan a cucc és nagyon élvezzük, amiről át is térhetünk arra, aminek a legjobban örültem 2013-ban - és aminek a legjobban örülök minden évben: azzal foglalkozhatok, amit a legjobban szeretek. Hát mennyi ember mondhatja még ezt el magáról itthon? Sok emlékezetes pillanat volt ebben az évben, nem tudnék csak egyet kiemelni, mert meg is sértődne a többi, az a lényeg, hogy rengeteg pozitív élménnyel gazdagodtam 2013-ban.
- Mi volt a legrosszabb (legkellemetlenebb) GSO-s élményed?
A legrosszabb GSO-s élményem is minden évben ugyanaz. Most már évek óta nekem jut a megtisztelő (muhahaha) feladat, hogy a Call of Duty november 5-én esedékes születésnapját egy teszttel ünnepeljem meg. Ez azért is jó, mert egyáltalán nem az. Sokszor elmondtam már, hogy CoD-ot tesztelni egy végtelenül hálátlan feladat és lényegében az öngyilkosság játékújságírói ekvivalense. A Ghosts egyébként relatíve könnyű volt, mert ezzel az erővel akármelyik MW-t is tesztelhettem volna, hiszen az Infinity Ward nem az innováció melegágya, se nem izzadták túl a srácok a dolgot, de a harag, amit - okkal, ok nélkül - képes emberekből kihozni, az a legkeményebb. Ha nem történik valami tragédia, akkor jövőre is lesz CoD (és csak remélni merem, hogy nem ez lesz a tragédia), úgyhogy természetesen 2014-ben is várok mindenkit szeretettel. A másik kellemetlen élmény az maga a Grand Theft Auto V volt. Sok volt a kapcsolódó hír? Képzeljétek el a srácot, akinek meg kellett írnia. Azóta se múlt még el a telítettség, az első küldetés után kivettem a lemezt és azóta is érintetlenül pihen a polcon. Ellie meg is rágta egy kicsit.
- Mi volt a legjobb GSO-s élményed?
Az év GSO-s élménye a 2013-as év GSO-ja volt. Megújultunk, szebbek lettünk, tartalmasabbak lettünk és sorra halmoztuk a látogatottsági rekordokat, ami részetekről a legszebb elismerése volt a kemény munkánknak. Természetesen még sok a hiányosság, amiket szeretnénk mihamarabb pótolni, egyre jobbá téve az oldalt és ezzel hálálni meg a belénk fektetett bizalmatokat. Az év egyik legszebb GSO-s élménye a hihetetlenül sikeres E3-as beszámoló volt, ami azért is marad emlékezetes, mert Pacával a nappalinkban vízipipával és veszélyes mennyiségű koffeinnel felfegyverkezve vágtunk neki a több éjszakán át tartó kalandnak. Jó móka volt, de azért nem volt baj, hogy nem egy hetes az E3. Szép emlék marad a PlayIT is, mert ugyan én kevés részt vállaltam a GameStar színpadi mókájából, nagyon jó volt látni, hogy ennyire jól megcsinálták a srácok.
- Melyik szerinted az év legrosszabb játéka?
Az év legnagyobb csalódása sajnos a The Walking Dead: Survival Instinct volt. Amikor az Activision már a második gameplayre igyekezett azt mondani, hogy ez bizony nem hivatalos, akkor teljesen egyértelművé vált, hogy ők bizony meg fogják erőszakolni ezt a franchise-t. Lehetett volna ez elképesztően jó, lett volna rá pénz is és azért az Acti stúdiói között van egy-két zseniális, úgyhogy végképp érthetetlen, hogy miért kellett ezt a játékvilág mellkasára hányni, majd szétcsapkodni egy Cosmopolitanes srandpapuccsal. Ami a sorozatnak és a Telltale-nek sikerült, azon Activision elhasalt és ez nem bocsánatos bűn. Persze ott volt még a félresikerült Colonial Marines és a Disney pingvines próbálkozása a Star Wars-szal, de a kihagyott lehetőségek miatt a Survival Instinct egyértelműen 2013 legnagyobb melléfogása lett. És én még GameBreaket is csináltam belőle. Sőt, a Zombifesten is elővettem. Nem vagyok én normális.
- Melyik az év legjobb játéka?
Az idei év legjobb játéka csak a The Last of Us lehet, de igazából minden idők legjobb játékai között is elég előkelő helyet foglal el. Lassan a szerkesztőség összes tagja befejezi már és nagyon kíváncsi vagyok a véleményükre, mert mindenkitől azt kaptam, hogy "ennyire biztosan nem jó". Az viszont tuti, hogy csak a teljesen idióta nem látja, hogy a Naughty Dog itt valami egészen zseniálisat tett le az asztalra. Julcsival két napig majdnem megállás nélkül játszottunk vele, rávett, hogy újra vegyek egy PlayStation 3-at és az Uncharted sorozat mellett még egy érvet hozott, amiért minden játékosnak ajánlott vétel a Sony konzolja. A stúdióknak pedig követendő példa, mert mostantól ez a mérce, amivel a karakterek kidolgozottságát és a történeti szál erősségét mérjük. Nálam örök szerelem és sem a GTA V, sem más nem veheti el tőle az Év Játéka-díjat.
- Mit vársz 2014-től?
Ha minden jól megy, 2014 egy fantasztikus év lesz számunkra. Ez lesz az az év, amikor a Sony és a Microsoft játékokkal bizonyítja be, hogy bizony érdemes konzolt váltanunk, jönnek a várva várt nagy címek és az elhalasztott játékok is, illetve tovább nő a GSO! Most már óvatos vagyok a reménykedéssel, de amikor Párizsban először láttam a Watch Dogs-ot, már akkor meggyőzött és amikor két hónappal később kimentem Los Angelesbe és a Ghosts mellett megnéztem a Destiny-t is, akkor végképp biztos lettem benne, hogy 2014-ben is nagyon jó lesz gamernek lenni. Jön a Titanfall, amiben Siriusnak már ígértem egy-két fejest, illetve nagyon kíváncsi vagyok, hogy a Dragon Age Inquisition képes lesz-e elfeledtetni velem a második részt. Ajánlom neki, mert az bizony botrányosan rossz volt (Chava szerint nem). Jön egy Call of Duty is, amiről csak remélni merem, hogy nem erőlteti tovább azt a vonalat, amelyet már kifullasztott, de persze érkezik a The Witcher 3 is, ami viszont tuti vétel. Azt nem gondolom, hogy a Naughty Dog kiadja az Uncharted 4-et, de legalább egy bejelentésre számítok, illetve most nem is tudom, hogy örülnék-e egy The Last of Us 2-nek. Nem, ezt nem kell folytatni. Jöjjön az új ötlet. Szóval van mit várni és ha ezeknek csak a fele bejön, már sikeresnek ítélem a jövő évet.
Tényleg király kis év volt ez és nagyon örülök, hogy a ti társaságotokban tölthettem el. Köszönöm és ha addig nem beszélnénk, akkor mindenkinek nagyon boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket kívánok.