Aki emlékszik a korai Ghost Recon játékokra, az tudhatja, hogy eléggé megfontoltan kellett cselekedni, mert a hirtelenkedés legkevésbé sem jelentette az örök élet receptjét. A Red Storm Entertainment és a Valve Software egykori melósainak kohéziójából létrejött BlackFoot Studios taktikai FPS-ében hasonló játékmenetet kíván kidolgozni, mint amilyennel a klasszikus Rainbow Sixben és a Ghost Reconban találkozhattak a játékosok. "A Ground Branch egy FPs-nézetű, realizmusra törekvő online játék, mely a játékosokat a CIA Félkatonai Szervezetének speciális feladatokkal foglalkozó divíziójába helyezi.
El lehet felejteni a mai FPS-eket jellemző moziszerű árkád lövöldözést, mert a játékunk realisztikus és autentikus élményt kínál, ahol minden rossz lépés megbocsáthatatlan következményekkel járhat. A játékosok megtanulják tisztelni a fegyverek veszélyességét és sokoldalúságát, mert az életerő nem regenerálódik, és a halál gyorsan bekövetkezik. A Ground Branch valóban szellemi örököse kíván lenni az eredeti (2001) Ghost Reconnak, melyet a Red Storm Entertainment követett el.", fogalmazott John Sonedecker, a BlackFoot Studios alapítója, és egykori Red Storm tag, aki dolgozott a Rainbow Sixen, a Rainbow Six: Rogue Spear-en, és a Ghost Reconon is.