Nem, nem azért, mert a Rockstar utálja a PC-seket, és nem is azért, mert lusták a fejlesztők.
Valljuk be: a Grand Theft Auto IV PC-s változata nem azt hozta, amit a PC-sek megérdemelnek. Viszonylag kevesen tudnak vele problémamentesen játszani, optimalizálatlan, bugos, és bár a patch-ek sokat javítottak rajta, van amihez nem elég egy párszázmegás frissítés. Körülbelül hét hónap telt el a konzolos és a PC-s verzió megjelenése között, de úgy látszik, ez túl kevés volt egy kielégítő port elkészítéséhez.
A Rockstar érthető módon nem szeretné elkövetni ugyanazt a hibát még egyszer, ezért is nyújtják hosszabbra a fejlesztési időt. Már egyébként is valamivel több mint egy éve várunk, de a megjelenésig még négy hónap van hátra, mások egy egész játékot lefejlesztenek ennyi idő alatt, nemhogy egy portot. A kiadó hivatalos válasza a következőképpen hangzik: „Hálásak vagyunk azért, hogy ennyien várjátok izgatottan a GTA V új változatainak megjelenését, és alig várjuk, hogy hamarosan újabb részleteket oszthassunk meg veletek. Emellett nagyon örülünk annak, hogy a GTA V-öt PC-re is elhozhatjuk, de a játéknak kell még egy kis fejlesztési idő, mert csak így biztosíthatjuk, hogy olyan lenyűgöző és gyönyörű legyen, amilyen csak lehet.”
Szóval látjátok, a csúszás a PC-sek érdekeit szolgálja, úgyhogy nem kell egyből felháborodni. Egyébként érdekesség, hogy két tesztelő már Steamen játszik vele.