Clint Eastwoodot valószínűleg senkinek sem kell bemutatnom. Színészi nagysága ugyanúgy vitathatatlan, mint rendezői minősége . Ezt nemcsak Oscar-jelöléseinek és díjainak számával, de filmjeinek minőségével is alá lehet támasztani, sőt, nemrég beválasztották a legjobb 25 még élő és alkotó rendező közé. A magyarázathoz csupán ennyit írtak: „Ha nem ismered, talán átaludtad az utóbbi pár évtizedet". Munkásságának jelenlegi állomása a Gran Torino, amelyben színészi, rendezői és produceri minőségben is közreműködött.
Walt Kowalski (Eastwood) nemrég vesztette el a feleségét. Minden, amije maradt, a megbecsült '72-es Gran Torino autója és koreai szomszédai, akiket utál. Harcolt és túlélt a koreai háborúban, így nem szívesen nézi, ahogy „azok" az emberek ellepik a környéket. Walt tulajdonképpen mindent utál maga körül, és ennek nem győz hangot adni: morog, köpköd, csúnyán néz, sőt, néha még fegyverrel is fenyeget: tökéletes sztereotípiája a „gonosz öreg bácsi" típusnak.

A helyzet nem javul, mikor egy banda erőszakkal ráveszi a szomszéd fiút, hogy lopja el főszereplőnk féltett autóját. Az akció nem sikerül, a gyermeket rajtakapják, a turpisság kiderül: vezeklésül a fiú anyja átküldi mindenes szolgálatra Walthoz a bűnöst: házat kell renoválnia, kocsit kell mosnia, kertet kell gondoznia; mindeközben bár Kowalski folyamatosan rasszista szavakkal illeti a gyermeket, mindketten érzik, hogy ez már csak fricska, kedves csipkelődés. Fokozatosan megkedvelik egymást, a család pedig hálás, hogy Walt segít nekik megnevelni a fiút. A tényleges bonyodalom akkor kezdődik, mikor a banda visszatér, és sehogy sem akarnak leszállni a srácról vagy a családjáról..

5/5
Eastwood egy zseni
