A GDC-n láttuk, hogy mit várhatunk a Google Stadiától a megjelenése után, de vajon mire képes a felhő alapú szolgáltatás most?
A Digital Foundry lehetőséget kapott, hogy kipróbálhassa a Stadiát jelenlegi állapotában. Jobb híján egyelőre az Assassin's Creed Odyssey-n keresgélhették a szolgáltatás Achilles-sarkát, így a tavalyi Project Stream adataival is összevethették az eredményeket. Elemzésük szerint a Google belépése a játékpiacra nagy változásokat hozhat, de a felhő - a nyilvánvaló előnyein kívül - bizony hordoz magában némi kockázatot.
Először is a kép és a hang tömörítési eljáráson esik át, mire eljut a felhasználóhoz, ami szükségszerűen minőségcsökkenéssel jár (legalábbis amíg a Google nem áll át a Silicon Valley sorozat Pied Piperére). A minőségben a Project Streamhez képest nem történt számottevő előrelépés; az AC Odyssey továbbra is 1080p 30fps-sel futott. A Stadia erőssége laptopon és mobilon mutatkozik meg, ahol a kisebb képernyő révén nehezebb észrevenni a gyengébb látványt, azonban ha a Google fel akarja venni a versenyt a jelenlegi konzolokkal, akkor van még mit fejleszteni, hogy tévén is jól mutassanak a játékok.
A másik bonyodalom, hogy amíg egy kiadott parancs eljut a felhőbe, ott feldolgozásra kerül és visszaér a felhasználóhoz, az bizony időbe telik. Ez a késés gondot jelenthet, ha kompetitív játékok is megjelennek a szolgátlatásban. A lag mértékét a sávszélesség befolyásolja, amit nem tudtak ideális körülmények között tesztelni. A Stadia beépített egy funkciót a fejlesztőknek, hogy tesztelhessék a játékokat gyenge internetes körülmények (15mbps) mellett is, és úgy tűnik, hogy a játszhatóság nagyjából megmarad, noha a felbontás visszaesik 720p-re és a latency is jócskán megnő.
A Google Stadia megjelenéséig még sok víz lefolyik a Dunán, úgyhogy a korai tesztekből egyelőre nem érdemes komoly következtetéseket levonni. Mindenesetre ha a koncepció beválik, az jócskán megváltoztathatja a játékipart.