Hirdetés

Golden Axe: Beast Rider - előzetes

|

Újabb hosszú ideje pihenő játéksorozathoz készül a modern kor igényeihez igazított folytatás. Ezúttal a '90-es évek elejének arcade klasszikusa az áldozat.

Hirdetés

Gyermekkorom egyik meghatározó játéka volt a Golden Axe első része, így széles mosollyal fogadtam a hírt, hogy a Sega feléleszti remek hangulatú hack and slash játékát. Aztán elkezdtek szállingózni a hírek a tervezett változtatásokról, és kicsit elkeserítőbbé vált a helyzet, de a Golden Axe: Beast Rider még így is egy kifejezetten ígéretes címnek tűnik.

Golden Axe: Beast Rider - 1. kp Golden Axe: Beast Rider - 2. kp

Az amazon története
Kicsit idősebbek (valamint a retró rajongói) bizonyára emlékeznek még a három karakterre, akik közül egyet kiválasztva nekieshettünk a világ megmentésének. Gilius Thunderbeard, a zöldruhás törp, Axe Battler, a kékruhás barbár és Tyris Flare az égővörös bikiniben pózoló amazon (a nevüket csak pár hónapja tudtam meg, annak idején a „törp", a „fickó" és a „nő" néven futottak) meredtek ránk teljes 16 színes pompájukban a képernyőről. A választási lehetőség ugrott, egyetlen karaktert kapunk, vele játszhatjuk végig a játékot. Na most: mindenki tudja, hogy a legkeményebb karakter a törp volt, a legtöbben vele estek neki a végigjátszásnak. Azóta azonban történ pár dolog, például a Tomb Raider megjelenésével rájöttek a fejlesztők, hogy a játékiparra is érvényes a „mellekkel mindent el lehet adni" szabály, tehát kit kapunk főhősnek? Úgy van, az amazont. Szerencsére Gilius és Axe is feltűnnek rövid időre, és az esetleges folytatásban komolyabb szerepet ígérnek nekik. Sajnos az egy játszható karakter miatt elbúcsúzhatunk a kooperatív játékmódtól is, ami csúnya érvágás, de állítólag a további részekbe ezt is szeretnék beletenni.

Golden Axe: Beast Rider - 3. kp Golden Axe: Beast Rider - 4. kp

Might and Magic
Tyris amúgy a tőle megszokott trükkökkel operál: karddal hadonászik és tűzvarázslatokat sütöget, bár mind a harc, mind a mágia rendszerét kicsit átpofozták. A közelharc a védekezésre épül, minden sikeres kivédett/elkerült támadást egy erős ellentámadással viszonozhatunk. Ezt segítendő még színkódolták is az ellenséges csapásokat: a kéket háríthatjuk, a piros ehhez túl erős, azt ki kell kerülni. A mágia ennyivel nem lett bonyolultabb, itt továbbra is egy gombot megnyomva égethetjük fel a terepet. Az egyetlen különbség, hogy folyamatosan nyomkodva azt a gombot egyre erősödik a varázslat, míg végül a legmagasabb szinten megjelenik a Golden Axe-ból jól ismert sárkány és felgyújt mindent körülöttünk.

Golden Axe: Beast Rider - 5. kp Golden Axe: Beast Rider - 6. kp

Bestialitás
Ideje kitárgyalni a játék hátasait is, hiszen nem véletlenül nevezték el Beast Ridernek az új részt. A régen csak mellékes lehetőségként létező, megnyergelhető „lovak" most központi szerepet kapnak, nélkülük szinte érvényesülni sem tudunk. Az eredeti három hüllő (melyek közül az azúr színű sárkány volt a nyerő, mert a pirossal nem lehetett lecsapni azokat az átkozott zsákos manókat) közül egy köszön vissza: az Abrax névre hallgató csőrös gombóc, ami eredeti, farokkal suhintós támadása mellé megkapta a tűzgolyó köpést is, és egy kicsit raptor-szerűbb kinézetet terveztek neki. Az újak közül az (ABC-sorrendben) első paci a Cronoth névre hallgató rinocérosz utánzat, mely szarvát előreszegezve rohamozza meg az ellenséget. Őt követi a Lynth, ami olyankor segíthet rajtunk, ha nincs kedvünk megküzdeni valamelyik utunkat álló csoporttal, mivel képes láthatatlanná válni és villámgyorsan fut. A Miragar nagy, gorillaszerű, karmos valami, ami az ellenséges szörnyek széttépésére képes: csak felkapja őket, egy rántás, és az ellenségnek már két hátasa van (ja, említettem már, hogy a játék véres lesz?). A sort a raptor zárja, ami társaival ellentétben nem egy megszelídíthető jószág: csak az irányt tudjuk megszabni, hogy merre menjen, és ha nem találunk neki gyorsan megemészthető ellenfeleket, akkor ellenünk fordul.

Golden Axe: Beast Rider - 7. kp Golden Axe: Beast Rider - 8. kp

Némi töprengés után arra jutottam, hogy én nagyon várom a játékot, bár keserű a szájízem a választható karakterek és a kooperatív mód hiánya miatt. Majd, ha megjelenik, akkor elválik, hogy érdemes volt-e Golden Axe név alatt elkészíteni a játékot, vagy jobban jártak volna egy új, különálló sorozat indításával.


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)