Amióta befejezÅ‘dtek (legalábbis egy jó idÅ‘re...) a perzsa herceg kalandjai, azóta vágytam egy kicsit hasonló hangulatú, hentelÅ‘s, ugrálós akciójátékra, amelyet logikai elemekkel is fűszereznek. Mazur régóta gyÅ‘zködött, hogy nézzem már meg a God of War részeket, de mivel a PS2-jét nem akartam ehhez még egyszer lenyúlni, ezért inkább megvártam a „kistesóra", tehát a PSP-mre megjelenÅ‘ verziót.
Spártai szigorral büntetünk
A játék fÅ‘szereplÅ‘je, Kratos kegyetlen és brutális spártai harcos. HÅ‘sünk sötét és véres élettörténetének korábbi szakaszát ismerhetjük meg a PSP-s verzióban, tehát az elÅ‘története a legelsÅ‘ God of Warnak. Ebben az idÅ‘szakban Kratos a spártai seregek parancsnoka és egyetlen életcélja, hogy megfelelÅ‘en szolgálja az olümposzi isteneket. A játék eseményei során azonban mégis szembekerül valahogy az istenek akaratával és nem igazán tudja továbbra is teljes szÃvvel-lélekkel teljesÃteni parancsaikat.
Hozzá kell tennem, hogy a sztorinak ezúttal nem sok jelentősége van, és mindössze csak arra szolgál, hogy megértsük: Kratos miért olyan piszkosul dühös, és miért kell egy hadseregnyi mitikus lényt apró és véres darabokra szeletelnie.
„Madness?"
Ahogy azt egy spártai harcostól elvárjuk, Kratos nem kegyelmez senkinek, aki az útjába áll. Épp ezért rengeteg mozdulatot és varázslatot kell elsajátÃtanunk, Ãgy a PSP-nk szinte mindegyik gombját folyamatosan használnunk kell. A két felsÅ‘ átlátszó „ravaszt" például egyszerre kell lenyomnunk ahhoz, hogy félreugorjunk a ránk mért csapások elÅ‘l, a kis kerek joystickot pedig nem csak az irányÃtásnál, hanem a körkörös mozdulatoknál is molesztálni fogjuk. Az irányÃtás rendkÃvül precÃz, de sokkal alaposabban is kell figyelnünk rá, mint más PSP-s TPS-eknél. Eleinte kicsit nehéz lesz megszoknunk, de késÅ‘bb már készségszinten hozzuk elÅ‘ a különbözÅ‘ speciális ütéseket és védÅ‘mozdulatokat.
„This is Spartaaaaaa!"
Kratos két fegyvert használ: a nagyobb távolságból is bevethetÅ‘ káoszkardokat, és a „Zeusz kesztyűjét", amelynek segÃtségével hÅ‘sünk a földbe tudja döngölni ellenségeit. A mágia terén már nagyobb a választék, bár a leghasznosabb az effret, amely a közelben lévÅ‘ szörnyekre sújt le tűzpöröly módjára, és amelyet még a legelsÅ‘ fÅ‘bosstól fogunk megszerezni. Halott ellenségeinkbÅ‘l vörös gömböket szerzünk, amelyekkel aztán upgrade-elhetjük képességeinket, a zöldekkel életerÅ‘nket tölthetjük fel, a kékekkel pedig mágiaszintünket. Emellett még gorgon szemeket és fÅ‘nix tollakat is találunk a különbözÅ‘ ládákban, amelyek Kratos életerÅ‘ és mágiacsÃkját növelik.
Kicsi a képernyő, de ütős a látvány
Nagyon kevés PSP-s cÃm néz ki olyan fantasztikusan jól, mint a God of War. Az ókori, mitologikus környezet a kis masina képességeihez mérten rendkÃvül részletes, Kratos kiválóan ki van dolgozva és a különbözÅ‘ fény-árnyék effektusok, no meg a fröccsenÅ‘ vér csak a hab tortán. A játék vizuális világa leginkább a Prince of Persia-ákéhoz hasonlÃt, de PSP-n egyértelműen részletesebb és jobban is néz ki, mint a két korábbi PoP epizód.
Legfeljebb azt éreztem kicsit zavarónak és illúziórombolónak, amikor bizonyos kameraállásoknál Kratos és a ellenfelei egészen picikék: amikor pár hangya harcol a képernyődön, akkor nincs olyan érzésed, hogy epikus csatát nézel... Szerencsére azért a játék egésze bőven kárpótol ezekért a részekért.
God of PSP
A God of War az egyik legjobb cÃm a kis Sony masinára a Grand Theft Auto epizódjai, illetve a Syphon Filter mellett és bár sajnos elég rövid (hétórás) mégis minden TPS rajongó PSP tulaj számára kötelezÅ‘ darab. Nekem mindenesetre kedvet csinált a PS2-es részekhez is: ha lehetÅ‘ségem nyÃlik rá, akkor a nagyobb tesón is alaposan rendet rakok majd a mitikus szörnyek között az isteni Kratos szerepében.
GameStar
God of War: Chains of Olympus trailer