Éreztem az atyai szeretetet mind Mocsy, mind Chava irányából, mikor elmondták, hogy én vagyok a szerencsés, aki tesztelheti a Goat Simulator zombis kiegészítőjét. Csak mikor a kezembe nyomták a játék dobozát, döbbentem rá, hogy sokkal többről van itt szó, mint holmi DLC-ről. A teljes Nightmare kiadásról leírhatom a véleményemet, ami a mostanában kötelező zombiskodáson (remélem, van ilyen szó) túl még a Goat MMO Simulatort is tartalmazza. A játék nagyon beteg, az ijesztő módon fülbemászó zenéjéről nem is beszélve.
Offline MMO
Meglepődtem, mikor szemembe ötlött a játék dobozán az MMO felirat, de aztán leesett a tantusz, hogy ez egy szimulátor a szimulátorban, más szóval szimulátorception. Láttam fantáziát a koncepcióban, így nagy hévvel vetettem bele magam, és már a karakterválasztó képernyő letaglózott, szerencsére a jó értelemben. A kötelező tank, rogue, hunter és magician kasztokat is megspékelték egy kis Goat Simulator-os humorral, de az ötödik választható kaszt, a mikrohullámú sütő mindent vitt. Igen, mikrosütő, hagyom ülepedni.
Maga az MMO Simulator játékmenete már nem ennyire élvezetes. Minden egyes küldetés, amit felvettem, az átlagos MMO-k küldetéseit parodizálta. Menj el ide, beszélj vele, szerezd meg azt, ölj meg x ellenséget és hasonlók. A karakterek persze vicces tálalásban adják a feladatokat, de nem igazán tudott lekötni ez a kamu multiplayer. Továbbá a játék még mindig iszonyatosan bugos, így fordulhatott elő, hogy egy küldetést nem tudtam megcsinálni a hibák miatt, de egy másik esetben csak azok segítségével tudtam befejezni. Viszont egy dolgot mindenképp ki kell, hogy emeljek. A chatbeszélgetések valami elképesztően ötletesek, sokkal inkább lekötöttek, mint a küldetések. Kedvencem, mikor hatalmas fps-háború indult, a következő gyöngyszemmel megspékelve: "ki az, aki ha 60 fps alatt játszik, nem kap rohamot?" Ahogy ez egy normál kis megjegyzésből eszkalálódott, tökéletesen tükrözte a világ összes kommentszekcióját. Meg persze nem hagyták ki a nélkülözhetetlen helyesírási hibákat.
Kötelező zombulás
A zombimánia elérte a kecskék világát is, és kicsit odaszúrva a DayZ-nek és más indie horroroknak, a Coffee Stain Studios elkészítette a GoatZ-t, azzal a marketing kampánnyal, hogy ez az egyetlen nem early access-es túlélőjáték a Steamen.
A játékban egy könnyed tutoriallal kezdünk, ezalatt elsajátítjuk, hogyan lehet embereket zombivá változtatni, majd hogy miként végezhetünk a zombikkal. Megtanuljuk a craftolás művészetét és azt is, hogy enni kell, ha élni akarsz. Miután a kötelező dolgokat a fejünkbe véstük, kezdődik a játék. Kikelünk a sírunkból, és meg kell fertőznünk elegendő embert, hogy kirobbanjon a zombiapokalipszis. A kirobbanás után a várost egyaránt járják megfertőzhető normál emberek, és életünkre törő zombik. Mi pedig szabadon rombolhatunk, készíthetünk különféle tárgyakat, harcolhatunk zombikkal és emberekkel, vagy felfedezhetjük a város nyújtotta lehetőségeket, például a vízi csúszdázást, a plázázást vagy az űrlények keresését.
A játék eközben különféle feladatokat ad nekünk, hol könnyebbeket, hol nehezebbeket, és ha teljesítjük ezeket, jutalmat kapunk étel és élet formájában. A játék a zombiapokalipszis kezdete óta eltelt napokat is számolja, és ha meghalunk, minden kezdődik elölről, akárcsak egy korábban már említett élőhalottas mókában.
A Goat Simulator szerelmesei, a Nightmare Edition nyújtotta újdonságokat is értékelni fogják, viszont ha valaki irtózik az efféle szimulátoroktól vagy az agyament humortól, az messziről kerülje el.