Bármennyire is szeretnénk, igen nehéz épkézláb sztorit képzelni egy kecskeszimulátorhoz, amelyben az a legfőbb feladatunk, hogy káoszt teremtsünk. Próbáltuk keresni a mögöttes értelmet a játékosok véleményeiben, a parkour-mozdulatokban, RG tesztjében, sőt még a Grand Theft Auto V-ben is, de mindhiába. Egy fél káposztát majszolgatva már épp feladtuk volna a reményt, mikor a Goat Simulator egyik készítője, Armin Ibrisagic előállt a - nem klasszikus értelemben vett - megoldással.
A játék Steames adatlapjának egyik témájában állt elő egy felhasználó a saját teóriájával (a kecske mindent csak hallucinál), amit Armin sem hagyhatott szó nélkül és elárulta, hogy ő mire gondolt. A térkép különböző elemei - az utak fekvése, a Goathenge és az anti-gravitációs központ - szimbolikus jelentéssel bírnak és ezeket alapul véve kiderül, hogy a hely maga a Purgatórium.
Armin szerint a városba vezető alagutak jelzései a "Himlen" és a "Helvete" szavakat mutatják. Ha beírjuk őket a Google fordítóba, világossá válik, hogy a "Himlen" mennyet jelent, a "Helvete" pedig poklot. Ezért kapott helyet a játékban a kecske Angyali és Ördögi variációja is. Éppen ezért van a Goathenge közel a "Helvete" jelhez, ez demonstrálja a térkép határát, vagyis a véget és szimbolizálja az emberiség múlthoz való ragaszkodását, a régi időket, hogy a fejlődést késleltetni kell. Ezzel szemben a "Himlen" jelhez közelebbi Low Gravity Testing Facility, vagyis az anti-gravitációs központ a kutatást, a haladást, a reményt jelképezi. A csapda, ami az űrbe kalauzol pedig azt jelenti, hogy nem szabad siettetni a dolgokat, előbb álljunk készen rájuk.
Már ezzel az elmélettel is beérnénk, de Armin azért még hozzátette, hogy nem véletlenül menekülnek az emberek a kecske elől, ezzel szeretnék éreztetni a játékosokkal, hogy mindig egyedül vannak és további utalásokat fedezhetünk majd fel az új pályán, ha élesedik az 1.1-es patch.
Nem találunk szavakat. Ti gondoltatok volna hasonlókra?