Hirdetés

G.I. Joe: The Rise of Cobra - Xbox 360 teszt

|

Megérkezett a nyolcvanas évek amerikai tinisorozatának játékadaptációja a nem túl sikeres film után. Nem örülünk...

Hirdetés

Emlékszem, a SKY csatornán még én is elcsíptem pár epizódot annak idején, pár Bigyó felügyelő és DJ Cat Show között. Nem volt rossz, sőt, a C64-es játék kifejezetten szépre és jóra sikerült. Emlékezetes harcokat lehetett vívni az egyértelműen túl erősre csinált SnakeEyes fekete nindzsa karaktere és a Kobrák fehér, hasonló kaliberű gyilkológépe ellen. Most, hogy megérkezett a G.I. Joe mozifilm, amely filmkritikánk alapján borzalmas adaptációja egy régi, jól bevált dolognak, természetesen nem maradhatott el a játékváltozat sem.

Kobra vagy ártalmatlan sikló?

A fejlesztő cég igyekezett nagyon, de olyan szinten nem sikerült élvezhető játékot csinálniuk, hogy csak na. Úgy képzeljétek el, mint a régi 2D-s scroller lövöldözős játékokat, csak 3D-ben, némi Uncharted-beütéssel és Gears of War-szerű fedezékrendszerrel. Ez még jól is hangzana, de irányíthatatlan, csúnya és a hangok olyan borzalmasan rosszak, a szinkronhangokról nem is beszélve, hogy sikítva menekültök majd a másik szobába inkább Barátok köztöt nézni anyuval és a húgotokkal. Ezt pedig tényleg csak olyankor mondom, ha valamitől igyekszem megvédeni számomra fontos embereket.

Az még rendben van, hogy többjátékos módban is lehet tolni és akkor a társ, amit amúgy az AI vezérel, nemcsak golyófogónak van, de a célzásrendszer annyira brutálisan idióta, hogy az elképesztő. Nem lehet választani, sem léptetni, sem erősen arra gondolva odaterelni, ahova szeretnénk. Plusz a játékmechanika fedezékfüggően még azt is megpróbálja eldönteni, épp mire akartuk volna eregetni az ólmot. A tankok, járművek, lépegetők, egyebek irányítása szintén otromba, ha előre nyomod, előre megy. Önmagában ez tök jó, de mivel a kamerát meg sem lehet mozdítani, ezért ha oldalt áll a tankod és előre akarsz menni, akkor már gondolkodni kell, hogy mit is kell nyomni, főleg, ha a kamera is mozog közben kicsit, próbálván súgni, hogy merre kéne haladni. A sztorit említenem sem kell, hogy szinte nem létező, ha meg igen, inkább át kell léptetni a dialógusokat. Ha néhány mondat a rajzfilmből kicsit mosolyogtatóan erőltetett volt, az itteni túljátszás olyan szinten sok, hogy a hangfalakat ennyire gyorsan még tuti senki sem halkította le, mint mikor meghallottam kiáradni a beszédet belőle.

The average Joe

Az egyetlen pozitívuma a karakterek felismerhetősége és némely (nagyon kevés) környezeti elem dizájnja. Más nem. De tényleg nem, már látom mazurt, hogy le fog szúrni, hogy csak fikkantottam a gémet, pedig higgyétek el, szopóponcsó az egész, nem éri meg foglalkozni vele. Szerintem az EA leadta a huszonötödik, épp megszüntetni kívánt egy belső stúdiójának a projektet túlélőnek az idézőjeles válság időszakában és mindegy volt, mit kapnak, rárakják a hangzatos nevet és már jó is. A filmben legalább tényleg voltak szuper bukszák, de a játékban még azok sincsenek...

 

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)