A Microsoft is tudja (a Quantum Break esete után meg végképp megtanulhatta), hogy a PC-seknek nem elég egy egyszerű port, többet várnak el és többet is érdemelnek annál.
A Gears of War 4-ben ezért rengeteg testreszabási lehetőség segít, hogy finomhangolhassuk és saját masinánkhoz igazíthassuk a játékot. Mike Rayner technikai igazgató elmondta, hogy korlátlan framerate-re, a több processzormag lehető legideálisabb kihasználására, ezáltal a gyengébb konfigurációk esetében is jobb látványra számíthatunk. Míg Xbox One-on az egyjátékos kampány 30 fps-re lesz korlátozva, addig ez a korlát a PC-s verziónál nem érvényesül. A játék minden ma használt felbontást támogat (az ultra-széles monitorokat is), 4K-ban képes megjeleníteni néhány textúrát, teljesen testreszabható lesz az irányítás (fontos ezt is kiemelni, akármilyen abszurdnak hangzik), és több mint 28 csúszka vagy kapcsoló áll majd rendelkezésünkre a grafikai beállítások állítgatására. Még azt is megnézhetjük, egyes beállítások mennyire terhelik a videokártyát, a processzort vagy mennyi VRAM-ot használnak. A Gears of War 4-be még egy benchmarkot is építenek, tesztelhetjük, mit bír a gépünk.
A játék október 11-én jelenik meg.