Hirdetés

Gears of War 2 - előzetes

|

Az Xbox 360 húzócímének számító Gear of War hamarosan visszatér a második résszel. A láncfűrész-párbajok keményebbek, mint valaha.

Hirdetés

Előzeteseim első bekezdését általában a bemutatott játék első részének összefoglalására tartom fenn, de mégis mit mondhatnék a Gears of Warról, amit nem tud még mindenki, aki ezt a cikket érdeklődéssel fogja olvasni? Valószínűleg semmit, úgyhogy inkább csapjunk bele a medias res-be, és lássuk, mit várhatunk az Epic remek akciójátékának folytatásától!



Lesz történet. Komolyan!
Az első epizóddal a legfőbb gondom az volt, hogy a történet a semmilyennél is semmilyenebbre sikerült. Nyilván egy akciójátékot nem a sztorival próbálnak meg eladni, de én már csak ilyen szőrszálhasogató vagyok, és örültem volna érdekes, nem csak klisékből építkező karaktereknek és eseményeknek. Na, ez most változni fog: Joshua Ortega felelős a Gears of War 2 sztorijáért, és azért, hogy hihető és érdekes személyi drámával fűszerezze a játékot. Így remélhetőleg búcsút inthetünk a hőseink között zajló, „kinek nagyobb a férfiassága" szintű szócsatáknak.
Az eseményekbe fél évvel az első rész vége után csöppenünk be, és az emberiség szénája még mindig nem áll túl jól: a bomba felrobbantása miatt az addig folyékony Imulsion gázzá alakult és súlyos járványt indított el, ráadásul a Locust a túlélők utolsó mentsvárát, a Jacinto fennsíkot ostromolja, a védelem pedig természetesen ránk hárul.

Gears of War - 71. kp Gears of War - 70. kp

A mi hőseink
A Gears of War négy főszereplője visszatér, és csapódik hozzájuk néhány új fontos karakter is. Tai Kaliso egy spirituális és becsületes harcos, akiről már most sejthető, hogy a „szótlan indián" sztereotípiából fog építkezni. A Dizzy nevű új srácról egyelőre annyit tudunk, hogy déli akcentussal beszél, és egyes játékokban és filmekben ez a tulajdonság már felér egy jellemrajzzal, de reméljük, hogy itt nem így lesz. Maria pedig Dom felesége, akinek az a szerepe, hogy a Locust fogságába esik, és így hites ura a segítségére siet (pff... papucs).

Gears of War - 69. kp Gears of War - 68. kp

Két láncfűrész szikrázva összecsap
A játékmenet lényegi részei visszaköszönnek az előző részből, hiszen ami működik, ahhoz felesleges hozzányúlni. A fedezékből fedezékbe vonulós harc tehát marad a megszokott, csak pár új apróságot adnak hozzá. Ezek közül az első a láncfűrész párbajok bevezetése... mert az irreális, ám annál „kúlabb" láncfűrész-a-gépfegyveren ötlet nem volt elég, ezt tovább fokozzák a még irreálisabb párbajozással (pedig mehettek volna más irányba is). Emellett jönnek új ellenfelek, Cliffy B például egy olyan lényről beszélt, mely mellett az óriási Brumak egy „bébi pandának tűnik".
Érdekesség, hogy a fejlesztők túl nehéznek ítélték az első részt, mivel egy új nehézségi szintet vezetnek be a Casual „alá", hogy a kevésbé képzett harcosok is kiélhessék magukat. Emellett lehetővé tették, hogy kooperatív módban a két játékos két különböző nehézségi szinten játszhasson, bár kíváncsi vagyok, hogy ezt hogyan fogják megoldani.

Gears of War - 67. kp Gears of War - 66. kp

Az Unreal Engine 3 egyre „real-ebb"
Elértünk a kötelező „és a grafika?" részhez, lássuk tehát, mit várhatunk a felturbózott Unreal Engine 3-tól. Az első új technológia Ambient Occlusion névre hallgat, és az árnyékok hitelességén javít (erről eszembe jutott az első UE3 techdemó, melynek megjelenésekor mindenki csak nézett, hogy „ezt a megvilágítást már nem lehet élethűbbé tenni"). A következő újításnak nincs hangzatos neve (igazából semmilyen neve nincs), de nem kevésbé fontos: lehetővé teszi, hogy ellenfelek hordái egyszerre jelenjenek meg a játékban, így tényleg epikus csatákat vívhatunk majd nagy Locust seregek ellen.
Javul a fizika is: a környezet pusztíthatóvá válik, és megjelennek a puha testek, melyeket az erről szóló demonstrációban az Epic egy folyékony héliumból készült gömbbel és egy húskockával prezentált. Apropó demonstráció: ezeket az újításokat videón megnézhetik működés közben azok, akik még nem látták, és mivel tudjuk, hogy egy kép többet mond ezer szónál, így többet nem is beszélnék róluk.

Gears of War - 73. kp Gears of War - 72. kp

A játék ősszel érkezik az Xbox 360-ra, és PC-s verzióról sajnos még nincs hír. Egyrészt bizakodásra ad okot, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a nagy Xbox 360 címek mind kijönnek PC-re, másrészt viszont tudjuk, hogy Cliffy B egyre kevésbé szereti a platformot. Azért várjuk, és reménykedünk csendben!

GameStar
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)