Előzeteseim első bekezdését általában a bemutatott játék első részének összefoglalására tartom fenn, de mégis mit mondhatnék a Gears of Warról, amit nem tud még mindenki, aki ezt a cikket érdeklődéssel fogja olvasni? Valószínűleg semmit, úgyhogy inkább csapjunk bele a medias res-be, és lássuk, mit várhatunk az Epic remek akciójátékának folytatásától!
Lesz történet. Komolyan!
Az első epizóddal a legfőbb gondom az volt, hogy a történet a semmilyennél is semmilyenebbre sikerült. Nyilván egy akciójátékot nem a sztorival próbálnak meg eladni, de én már csak ilyen szőrszálhasogató vagyok, és örültem volna érdekes, nem csak klisékből építkező karaktereknek és eseményeknek. Na, ez most változni fog: Joshua Ortega felelős a Gears of War 2 sztorijáért, és azért, hogy hihető és érdekes személyi drámával fűszerezze a játékot. Így remélhetőleg búcsút inthetünk a hőseink között zajló, „kinek nagyobb a férfiassága" szintű szócsatáknak.
Az eseményekbe fél évvel az első rész vége után csöppenünk be, és az emberiség szénája még mindig nem áll túl jól: a bomba felrobbantása miatt az addig folyékony Imulsion gázzá alakult és súlyos járványt indított el, ráadásul a Locust a túlélők utolsó mentsvárát, a Jacinto fennsíkot ostromolja, a védelem pedig természetesen ránk hárul.
A mi hőseink
A Gears of War négy főszereplője visszatér, és csapódik hozzájuk néhány új fontos karakter is. Tai Kaliso egy spirituális és becsületes harcos, akiről már most sejthető, hogy a „szótlan indián" sztereotípiából fog építkezni. A Dizzy nevű új srácról egyelőre annyit tudunk, hogy déli akcentussal beszél, és egyes játékokban és filmekben ez a tulajdonság már felér egy jellemrajzzal, de reméljük, hogy itt nem így lesz. Maria pedig Dom felesége, akinek az a szerepe, hogy a Locust fogságába esik, és így hites ura a segítségére siet (pff... papucs).
Két láncfűrész szikrázva összecsap
A játékmenet lényegi részei visszaköszönnek az előző részből, hiszen ami működik, ahhoz felesleges hozzányúlni. A fedezékből fedezékbe vonulós harc tehát marad a megszokott, csak pár új apróságot adnak hozzá. Ezek közül az első a láncfűrész párbajok bevezetése... mert az irreális, ám annál „kúlabb" láncfűrész-a-gépfegyveren ötlet nem volt elég, ezt tovább fokozzák a még irreálisabb párbajozással (pedig mehettek volna más irányba is). Emellett jönnek új ellenfelek, Cliffy B például egy olyan lényről beszélt, mely mellett az óriási Brumak egy „bébi pandának tűnik".
Érdekesség, hogy a fejlesztők túl nehéznek ítélték az első részt, mivel egy új nehézségi szintet vezetnek be a Casual „alá", hogy a kevésbé képzett harcosok is kiélhessék magukat. Emellett lehetővé tették, hogy kooperatív módban a két játékos két különböző nehézségi szinten játszhasson, bár kíváncsi vagyok, hogy ezt hogyan fogják megoldani.
Az Unreal Engine 3 egyre „real-ebb"
Elértünk a kötelező „és a grafika?" részhez, lássuk tehát, mit várhatunk a felturbózott Unreal Engine 3-tól. Az első új technológia Ambient Occlusion névre hallgat, és az árnyékok hitelességén javít (erről eszembe jutott az első UE3 techdemó, melynek megjelenésekor mindenki csak nézett, hogy „ezt a megvilágítást már nem lehet élethűbbé tenni"). A következő újításnak nincs hangzatos neve (igazából semmilyen neve nincs), de nem kevésbé fontos: lehetővé teszi, hogy ellenfelek hordái egyszerre jelenjenek meg a játékban, így tényleg epikus csatákat vívhatunk majd nagy Locust seregek ellen.
Javul a fizika is: a környezet pusztíthatóvá válik, és megjelennek a puha testek, melyeket az erről szóló demonstrációban az Epic egy folyékony héliumból készült gömbbel és egy húskockával prezentált. Apropó demonstráció: ezeket az újításokat videón megnézhetik működés közben azok, akik még nem látták, és mivel tudjuk, hogy egy kép többet mond ezer szónál, így többet nem is beszélnék róluk.
A játék ősszel érkezik az Xbox 360-ra, és PC-s verzióról sajnos még nincs hír. Egyrészt bizakodásra ad okot, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a nagy Xbox 360 címek mind kijönnek PC-re, másrészt viszont tudjuk, hogy Cliffy B egyre kevésbé szereti a platformot. Azért várjuk, és reménykedünk csendben!
GameStar