Elnézve a török TaleWorlds Entertainment létszámát, nem csoda, hogy nem haladnak rohamtempóval a nem kicsit ambiciózus Mount & Blade 2: Bannerlord munkálatai. A gamescomon viszont végre a fejlesztői blogbejegyzéseken kívül is láthattuk a játékot, ami ezúttal kicsit könnyebben hozzáférhető lesz a stúdió alapítója, Armağan Yavuz szerint.
A kiállításra készült traileren rengeteg látványos feature-t mutattak be, mint például az évszakok váltakozását, az ostromgépek működését, a Mount & Blade 2-be bekerülő társasjátékok közül egyet, a fegyvereink testreszabásának lehetőségét, és csaták visszajátszását lehetővé tévő rendszert is. Ezeken egyből látszik, hogy a Bannerlord alcímet kapott folytatás sem lesz kevésbé komplex, mint elődje, viszont ezúttal ez kevésbé fog gondot okozni. "A Warband egyik problémája az, hogy egy nagy és összetett játék volt. Ezt a komplexitást sok játékos jól fogadta, de ettől gyakran hozzáférhetetlenné is vált a játék. Voltak olyan játékosok, akik már kétszáz órát játszottak, és még mindig nem ismertek egy alapvető feature-t" mesélte a TaleWorld feje.
Yavuz szerint viszont erre megtalálták a megoldást is: "Alapvetően erre a fő történetszál adja majd a megoldást. Meg akarjuk tartani a játék sandbox-érzetét, de egyszerre szeretnénk hozzáférhetőbbé is tenni. Szerintünk ennek a legjobb módja egy sztoriszál, aminek hála a játékosnak az induláskor vannak különböző céljai, egy küldetése, és tudják, mit kell csinálniuk, és hogyan kell tovább haladniuk" - vázolta a Mount & Blade 2 irányát Yavuz. "Amikor már egy kicsit továbbhaladtak, a sztori a háttérbe vonul, és csak általános célokat és lehetőségeket ajánl fel" - mondta, így látszik, lesz választási lehetőségünk is bőven. "Szerintem egy kicsit el is fog ágazni [a történet]. Megadjuk a játékosnak a választást, hogy olyan stílusban játsszon, ahogy szeretne, és a sztori ennek a stílusnak megfelelően halad majd tovább" - fejtette ki Yavuz.
Nektek tetszett az eredeti Mount & Blade?