Xbox One-on már elérhető a Forza Horizon 3 demója, így szabadon kipróbálhatjuk, milyen érzés a festői ausztrál tájakon repeszteni. PC-re sajnos csak a megjelenés után látogat el a demó, de nem szeretnénk, hogy a számítógépen játszó jövendőbeli autóversenyzők teljesen kimaradjanak a dologból, ezért megosztjuk veletek az első benyomásainkat a demó alapján. Az élmény és a játékmenet ugyanis tuti befutó.
Te vagy a főnök
Az előző két részben egy feltörekvő fiatal tehetség bőrébe bújhattunk, most viszont már a játék első percétől kezdve mi vagyunk Horizon fesztiválért felelős góré, aki bizony nem az íróasztal mögött tologatja a papírokat, hanem sportkocsik volánja mögött tölti az egész napot. Alapvetően visszakanyarodtak a fejlesztők az első részhez abban a tekintetben, hogy ismét sok az átvezető, végig érezzük, hogy nem egy névtelen alakot irányítunk, hanem mi magunk vagyunk a nagyfőnök, aki egy igazi sztár a versenyvilágban (még karaktert is választhatunk magunknak előre gyártott sablonokból, és becenevet is természetesen). A mi kezünkben van az egész Horizon brand, melynek sikeréhez hatalmas rajongóbázisra kell szert tenni. A futamgyőzelmek után így nem csak anyagi javakban és tapasztalati pontokban mérhető a jutalom, hanem a rajongók száma is növekszik. Adott számú fan elérése után nyílik meg számunkra a lehetőség egy újabb helyszínen fesztivált rendezni, ezáltal pedig egy új terület nyílik meg a térképen.
A demó ugyan csak az első zónát vezet át bennünket, de így is kellően hosszú betekintést enged a játékba még úgy is, hogy a most megvillantott tartalom nagy részét az E3 óta mindenhol láttuk már. Mégis akkor kap rá valóban az ember a Forza Horizon 3 ízére, ha saját maga tapasztalja meg a vezetés önfeledt élményét és a sebességérzetet. A játék nagyon jóindulatúan bánik velünk, ez bizony nem egy szimulátor, ahol minden kanyart jó előre be kell gyakorolni. Itt 260 km/h-nál is gond nélkül bevehetünk egy 90 fokos kanyart, ha pedig valami mégsem jön össze, akkor ott a visszatekerés funkció. Persze a nehézségi fok állítható, de az alapbeállítások egyértelműen könnyűek, a sikerélményen van a hangsúly, nincs is ezzel baj, a Forza mindig is tömegtermék volt, látvánnyal, pörgéssel, hangulattal adta el a vezetés élményét.
Kenguruk földjén
Ausztrália változatos tájai tényleg a maximális teljesítményt facsarják ki az Xbox One-ból, mégsem tapasztalható semmiféle recegés, a játék szint folyamatosan stabilan fut. Erről már szakértői videó is van, nézzétek meg, mennyire fix az a 30 fps.
A dinamikusan változó időjárási effektek is szépen sikerültek, az esőt mintha csak a Driveclubból vették volna át a készítők. Ha utolér minket a zivatar, akkor nem egyik pillanatról a másikra változik meg az időjárás, hanem szépen fokozatosan elkezd szitálni az eső, egyre vizesebb lesz az út, tócsák jelennek meg és elkezd durván csúszni az autónk. Ha elvonult a vihar, akkor az aszfalt még egy kis ideig nedves marad, meg kell várni, míg a nap felszárítja a csapadékot. Eközben még egy szép szivárványt is láthatunk, ha szerencsések vagyunk. Az erdős részeken a nagyobb fákra érdemes figyelni, de a kisebb darabokat gond nélkül zúzzuk porrá, ez még mindig elég mókás tud lenni, általában egyforma hasábokra esnek szét. Hát nem szimulátorról beszélünk, ne itt kezdjük el keresni a realizmust.
A versenyek terén nagy újdonságokra egyelőre nem számítunk, az már jól látszik, hogy az extrém helyzetek, izgalmas bakancslisták, szokásos versenyek, időfutamok és újdonságként érkező drift zónák ügyes kombinációja elég hosszú ideig lekötik majd az embert, ráadásul a dinamikus napszakok és időjárás Ausztrália csodás tájaival megunhatatlan környezetet biztosítanak. A terület pedig hatalmas, ez jól látható annak ellenére, hogy nagy része le van zárva a demóban.
Az online lehetőségeket tekintve a Free Roam és az online versenyek is érdekesek, de a coop kampány lesz az, amire valószínűleg a legtöbben elsőként függenek rá, ez ugyanis beleszámít majd az egyjátékos sztoriba is. A jól megszokott Drivatar-rendszer megmaradt, azzal a kis kiegészítéssel, hogy ha kihívjuk egy privát versenyre pajtásunk virtuális másait és le is nyomjuk őket, akkor onnantól kezdve alkalmazhatjuk őket a csapatunkba és ezután az ő Drivatarjuk nekünk is termeli majd a bevételt.
Egyedül játszva a brutális látvány ellenére egyszer sem okozott gondot a konzolnak a Forza Horizon 3, online versenyeknél viszont azért akadnak problémák. A környezet itt is csodásan fest, a képfrissítéssel sincs gond, a versenytársak autói azonban néha egymásba csúsznak (mármint valóban belelóg a mások kocsiba a textúra), furcsán akadoznak, ez persze lehet, hogy csak nálunk volt probléma.
Belegondolni is félelmetes, hogy ha az Xbox One bivalyerősnek cseppet sem mondható hardvere ilyen látványorgiára képes, akkor milyenek lesznek majd PC-n Ausztrália útjai. Persze ehhez majd az is kell, hogy megfelelően optimizálják a játékot, szomorú lenne, ha a konzolos verzió miatt direkt butítva kapnánk meg PC-re a Forza Horizon 3-at, mivel ez a játék ennél jóval többet érdemel.