Mikor kint is röpködnek a mínuszok, és leginkább pokrócba csavarva, egy forró bögre kakaóval a kezünkben bekuckóznánk, nincs is jobb móka, mint havas tájakon száguldozni. Pontosan ez az érzés fogott el, mialatt a Forza Horizon 3 első kiegészítőjének útjait róttam. Bár a boltig is nehezen mászok el, ha leesett a hó, a kanapé kényelméből csodálatos érzés figyelni a fagyott tájat, amit a Blizzard Mountain tár elénk. A Horizon fesztivál főnökeként ugyanis ezúttal a hófödte hegycsúcsokat vehetjük birtokba.
Fúrjunk szögeket a gumiba
Hasonlóan a Forza Horizon 2 Storm Island nevű bővítményéhez, a Blizzard Mountain helyszíne is teljesen el van szeparálva az alapjátéktól. A reptérre kell elkocsikáznunk, ha a hegyek felé szeretnénk venni az irányt, és onnan már egyből repítenek is minket hű alkalmazottjaink. A csúcsra érve pedig egy teljesen új világ tárul a szemünk elé. Havas környezettel eddig egyetlen Forza játékban sem találkoztunk, a Playground Games emberei azonban most ráébresztettek bennünket, hogy ez tulajdonképpen mennyire hiányzott. Már a Forza Horizon 3 is gyönyörű volt, a hó azonban még tovább tudja fokozni a látványt. Kocsinkon természetesen meg fog látszani, ha folyamatosan a derékig érő fehérségben vezetünk, a kasztni szép lassan jegessé válik, végül pedig már úgy fest az egész verda, hogy a valóságban hozzá sem mernénk érni, attól tartva, hogy egyből odafagyunk. Igazi kuriózum a brutális hóviharok megjelenése; ha belefutunk egy ilyen időjárási jelenségbe, a látótávolság szinte nullára csökken, és nagyjából csak az ideális ívet mutató csík vezet bennünket.
Téli gumi nélkül eléggé mókás elindulni, ugyanakkor totálisan értelmetlen, mivel az első kanyarnál be is repülünk valamelyik szakadék mélyére vagy a fák közé. Szerencsére nem kell a gumicserével vacakolni, a havas terepre alkalmas kocsikra automatikusan felteszi a téli gumit a játék. Szintén automatikus a visszaváltás, amikor visszatérünk a melegebb körülményeket kínáló alapjáték területére. Nemcsak fagyos utakon, mély hóban, hanem jégen is autókáznunk kell majd, a befagyott tavak tükörsima felületén pedig még a szegecses gumik birtokában is kemény feladat lesz a kormányzás.
Csillag az égen
Ezúttal nem a rajongóink számát kell növelni (úgy tűnik, abból már van éppen elég), hanem a PR-mutatványoknál megismert csillagos rendszert kapjuk meg a versenyekhez is. Egy csillag jár azért, ha célba érünk, de ez lényegében csak egy buksisimogatásnak felel meg. Ha első helyen végzünk, azért már két csillagot kapunk, a harmadikért viszont egy futamonként eltérő, egyedi követelményt is teljesíteni kell. Ez lehet egy adott ponthatár beállítása vagy bizonyos számú drift, előzés, ugratás vagy bármi hasonló elérése. Az új rendszer sokkal jobban ösztönöz a jó teljesítményre, nem elég csak bekullogni a célba. A csillagok megmaradtak a PR mutatványokért is, és ugyancsak megkapjuk őket a bakancslista-feladatok elvégzéséért. Tíz csillagonként új versenyek és mutatványok nyílnak meg előttünk, a bűvös százas határt elérve pedig lehetőségünk nyílik részt venni a végső kihíváson.
Akkor kezdenek nyilvánvalóvá válni havas játszóterünk méretbeli korlátai, amikor már a feladatok nagy részét megnyitottuk, ugyanis szinte elfedik egymást, olyan sok tennivaló zsúfolódik egy viszonylag kicsi területre. Persze pár új autót megkapunk rögtön a Blizzard Mountain élesítése után, amelyek kiválóan alkalmasak a havas terepre. Ennek fényében egyedül a kiegészítő árazása miatt húzódhat a kelleténél magasabbra a szemöldökünk, főleg úgy, hogy a Forza Horizon 3 legdrágább, Ultimate kiadásának vásárlói sem kapják meg díjmentesen a Blizzard Mountaint, számukra mindössze egy kedvezmény adott, ha elszánják magukat a második bővítményt is felölelő Expansion Pass megvételére.